وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه ریزی این وزارتخانه برای ایجاد 100 هزار شغل در شبکه ارتباطات کشور خبر داد.

 برای ایجاد 100 هزار شغل در شبکه ارتباطات کشور برنامه داریم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار ایرنا محمود واعظی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از خدمات و توسعه شبکه پهن باند استان قم در سرسرای همایش دارالحدیث این شهر گفت: پیش از این برنامه ریزی شده بود که 30 هزار شغل در شبکه ارتباطات کشور بوجود آید اما برنامه داریم با توسعه شبکه ارتباطات، 100 هزار شغل ایجاد کنیم و در داخل کشور دانش آموخته گان بسیار برجسته ای داریم.

وی ادامه داد: بدنبال این نیستم تا در وزارت ارتباطات و دولت تصدی گری کنیم اما اعتقاد بر این است که عرصه ارتباطات متعلق به بخش خصوصی و مردم است و سرمایه گذاری ما تنها در دو بخش زیرساخت ها با سرمایه عظیم و بخش هایی است که به مساله صیانت و امنیت کشور مربوط می شود.

وی افزود: توسعه شبکه پهن باند قم کاری کاملا جمعی است و تنها اختصاص به وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات ندارد و استان قم را به عنوان یک استان نمونه انتخاب کرده ایم.

واعظی اظهار داشت: معتقدیم آن چه همکاران ما زحمت می کشند باید ابتدا در خدمت ترویج ارزش ها و محتوای دینی و سپس فرهنگی ایرانی اسلامی باشد.

وی افزود: برای اجرای اهداف خود توسعه شبکه پهن باند را از قم آغاز کردیم تا الگویی برای شهرهای دیگر کشور باشد و امیدواریم بتوانیم با حمایت تولید کنندگان محتوا و بخش خصوصی این هدف گذاری را در سراسر کشور محقق کنیم.

وزیر ارتباطات بیان داشت: باید از نقش دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی برای حفظ و انسجام وزارت خانه ارتباطات تجلیل کنیم که با هوشمندی که در سال های گذشته داشته زمانی که لایجه جدید خود را در سال گذشته به مجلس بردیم حمایت وی باعث شد درآمدها را خرج توسعه ارتباطات کنیم.

وی گفت: در برنامه پنجم توسعه کشور قرار بوده است تا کشور دوم منطقه در فناوری ارتباطات و اطلاعات شویم اما زمانی که در دولت یازدهم کار را تحویل گرفتیم در رده هفدهم بودیم و امیدواریم با حمایت مجلس و دکتر لاریجانی در زمان کوتاه آن چه در شان نظام و مردم است بتوانیم نائل شویم.

وی همچنین ابراز داشت: امروز مولفه های قدرت در دنیا تغییر پیدا کرده است اگر در گذشته داشتن تجهیزات نظامی و ارتش قوی از مولفه ها به شمار می رفت امروز قدرت نرم است که می تواند به کشورها جایگاه و قدرت نفوذ دهد و بخشی از قدرت نرم ما به مکتب شیعه و اعتقادات اسلامی و فرهنگی غنی کشور بر می گردد.

واعظی افزود: همه باید در داخل کشور حمایت کنیم که محتوای فاخر فرهنگی و دینی بوجود آید تا جایگاهی که در شان نظام مقدس اسلامی است را در دنیا کسب کنیم.

وی گفت: فضای مجازی می تواند فرصت آفرین یا تهدید آفرین باشد و باید تلاش کنیم آن چه مربوط به فرصت هاست را تقویت کنیم و آن چه مربوط به تهدیدات است را به صورت هوشمندانه جلوگیری کنیم.

وی اظهار داشت: هدف گذاری نهایی ما آن است که شبکه خود در کشور را به گونه ای طراحی کنیم که مردم 80 درصد مطالبات خود را با استفاده از شبکه های ما دریافت کنند و بنا بر آن است که تولید محتوا داشته باشیم، سرعت کار بالا رفته و تعرفه در کشور کاهش یابد.

وزیر ارتباطات افزود: صیانت دولت از حریم خصوصی مردم، از محتوای غیر اخلاقی و صیانت از محتوای ضد دینی وظیفه وزارت ارتباطات است و انتظارات اولیه مردم و خانواده ها آن است که شبکه ای که در اختیار آن ها قرار می دهیم صیانت و حفاظت را برخوردار باشد.

وی ادامه داد: برای ایجاد شهرک رسانه ای مبتنی بر فناوری اطلاعات در خدمت مردم قم هستیم تا این شهرک در قم بوجود آید و با ایجاد آن نیاز به دیتا سنترهای جدید با توجه به تولید محتوای فراوان در استان قم هستیم.

طرح خدمات و توسعه شبکه پهن باند قم روز پنجشنبه با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات به بهره برداری رسید.

افتتاح طرح خدمات و توسعه شبکه پهن باند استان قم باعث توسعه شبکه پهن باند ثابت ADCL و به روز نمودن واگذاری ها و توسعه و ارتقای شبکه تلفن همراه به نسل سه و چهار خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.