نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ازبررسی طرح هوای پاک درصحن مجلس خبرداد و گفت: مجازات های بازدارنده بسیاری دراین طرح برای خاطیان ازقانون هوای پاک درنظرگرفته شده است.

بررسی طرح هوای پاک درصحن مجلس/ درنظر گرفتن مجازات های بازدارنده برای آلایندگان هوا
 

غلامرضا نوری قزلجه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اتمام بررسی طرح هوای پاک درکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: طرح هوای پاک برای بررسی درصحن علنی مجلس به هیات رئیسه ارسال شد، بنابراین با توجه به حجم بسیار طرح ها و لوایح تا دوماه آینده این موضوع دردستورکاربررسی درصحن قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم بستان آباد درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در گذشته قانون جلوگیری از آلودگی هوا و طرحی دراین باره مورد بررسی قرارگرفت، حتی دولت لایحه ای برای این موضوع دردست بررسی داشت که در نهایت طرح هوای پاک ازتجمیع همه موارد گفته شده گردآوری شده است که دربرگیرنده حوزه های مختلف است.

وی تاکید کرد: نمایندگان دراین طرح تعاریف جدیدی ازآلودگی هوا و منشاءآن، آلودگی های مغناطیسی، صوتی، تشعشعات وفعالیت های یون زا و غیریوان زا را ارائه دادند، همچنین دراین طرح به نحوه فعالیت واحدهای آلاینده واقدامات بازدارنده برای فعالیت آنها، نحوه شماره گذاری خودروها و فرسوده کردن آنها ؛ فعالیت های خارج ازمحدوده شهر برای حفظ محیط زیست وهواو جلوگیری ازانتشارپسماندها ومدیریت آنها اشاره شده است.

نوری تصریح کرد: البته دراین طرح کنترل مکان های بحرانی از نظر شروع برخی آلودگی های جوی و ریزگردها نیز پیش بینی شده است، بنابراین با اقدامات بازدارنده و مجازات هایی که برای خاطیان درنظرگرفته شده سعی کرده ایم که این طرح هم عملیاتی شود وهم اینکه ازجنبه های بازدارندگی قوی برخوردار باشد.

 

خودروهای فرسوده و واحدهای صنعتی؛ منشأء بسیاری ازآلودگی ها

این نماینده مردم درمجلس نهم با بیان اینکه مجازات های بازدارنده ای، برای خاطیان درنظرگرفته شده است، گفت: این طرح حدود 40 ماده دارد که به طورقطع نقش موثری درکاهش میزان آلودگی هوا دارد؛ قانون هوای پاک جامع بوده و تا سال های آینده برای داشتن هوای پاک درکشور مبنا است.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، افزود: متاسفانه منشأء بسیاری ازآلودگی ها خودروهای فرسوده و واحدهای صنعتی هستند که اگر ساماندهی شوند در کاهش میزان آلودگی هوا نقش موثری دارند، البته باید تاکید کرد که دراین طرح استانداردها براساس قوانین بین المللی درنظرگرفته شده و این استانداردها مقطعی نیست

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.