قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش معلمان و جامعه فرهنگیان در تحقق برنامه‌های توسعه استان، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های معلمان در آموزش و پرورش و آموزش عالی لازمه اجرا شدن برنامه‌های توسعه استان و نتیجه دادن این برنامه‌هاست.

همکاری معلمان لازمه تحقق برنامه‌های توسعه آذربایجان شرقی است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده در دیدار با معلمان نمونه استان، با تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم، خاطرنشان کرد: اگر معلمان در عرصه‌های مختلف وارد عمل نشوند، گره‌های مشکلات باز نمی‌شود و توسعه استان به حضور و ایفای نقش معلمان وابسته است.

وی با بیان آماری از وضعیت صنعت، اشتغال و باسوادی استان، گفت: متاسفانه زمانی که استان را تحویل گرفتیم میزان باسوادی در استان در مقایسه با استان‌های هم تراز در وضعیت مطلوب نبود، بیکاری بالاتر از میانگین کشور بود و آمار شاغلان نسبت به سال‌های پیش از آن کاهش یافته و بسیاری از واحدهای صنعتی غیرفعال شده بودند.

جبارزاده با اشاره به تدوین سند تدبیر توسعه استان با تکیه بر ظرفیت‌های مناطق مختلف، خاطرنشان کرد: این برنامه با مد نظر قراردادن ظرفیت‌های بومی استان تهیه و زمینه برای اجرا آن فراهم است اما همکاری و کمک معلمان برای نتیجه دادن این برنامه بسیار مهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این دیدار گفت: آموزش و پرورش استان با رویکرد نوآورانه در سال 93 بیش از 36 برنامه محوری با هدف کیفیت‌بخشی را در دستور کار قرار داد و در همین سال با کسب شش رتبه برتر کشوری جلوتر از برنامه ترسیم شده حرکت کرد.

جعفر پاشایی اعلام کرد: برای سال 94 نیز 40 برنامه محوری پیش‌بینی شده تا وضعیت آموزش و پرورش استان در سطح کشور بهبود یابد.

در این دیدار دو معلم نمونه کشوری و 31 معلم نمونه استانی از سوی استاندار تجلیل شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.