قدس انلاین- تبریز:استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با تاکیداتی که در اصل همدلی داریم، باید در مقابل دستگاه‌های نظارتی از قبیل دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کشور پاسخگو باشیم.

مدیران آذربایجان‌شرقی در برابر دیوان محاسبات و سازمان بازرسی پاسخگو باشند

به گزارش قدس انلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده  در همایش نکوداشت روز شوراها با اشاره به اهمیت شوراها  اظهار داشت: سپردن کار مردم به خود مردم فلسفه شوراها است و تجربه خوبی در حوزه شوراها را شاهد هستیم و بخش عمده ای از اداره کلان شهرها توسط شوراهای اسلامی صورت می گیرد و مشغله ذهنی مسئولان اجرایی را کاهش می دهد.

وی افزود: در سال‌های گذشته در کنار اخبار خوب از فعالیتهای شورا شاهد برخی مشکلات و اختلاف ها میان شوراها و مسئولان بودیم و دولت تدبیر و امید بر همراهی و همدلی تاکید دارد و آغاز کار شوراها و دولت تدبیر و امید را به فال نیک میگیریم و امیدواریم کارنامه خوبی را از این شورا داشته باشیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: تقویت شوراها و حمایت از شوراها مورد همت و تصمیم مسئولان دولتی است ودر دوسال اخیر شاهد همدلی و همزبانی میان اقشار مختلف استانی هستیم.

وی گفت: ثمره این همدلی در سال 93 این بود که پروژه های مختلفی در استان اجرا شد و بالای 1200 میلیارد تومان پروژه در استان تصویب شد و اکثرآنها به بهره برداری رسید و در سال 94 نیز 2 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی به تصویب رسیده است.

جبارزاده گفت:  با وجود مشکلاتی در پروژه های عمرانی کشور توان بودجه خوبی در استان و شهرداری‌ها وجود دارد  و  با وجود رکود اقتصادی در سال قبل در تبریز و شهرهای مختلف استان پروژه‌های متعددی اجرا شد و همین امر در مردم ایجاد نشاط و خرسندی کرده است.

وی با بیان این که بارها تاکید کرده‌ایم که از شهرداری تبریز و شهردار تلاشگر شهر تبریز، حمایت کامل داریم، خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر، هیچ موردی نبوده که موضوعی از سوی شهردار و شهرداری تبریز به استانداری ارجاع شود، و بدون پاسخ باقی بماند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در عین حال، خاطرنشان کرد: با تاکیداتی که در اصل همدلی داریم، باید در مقابل دستگاه‌های نظارتی از قبیل دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کشور پاسخگو باشیم.

وی با تاکید بر این که رد برخی از مصوبات شوراهای اسلامی شهر توسط فرمانداری‌ها، نباید به معنی مخالفت تلقی شود، تصریح کرد: چه بسا خود فرمانداران نیز با رد یک مصوبه خاص موافق نباشند؛ اما با توجه به لزوم مطابقت قوانین تصویب‌شده با چارچوب‌های قانونی،  ممکن است مصوبه ای از سوی فرمانداری‌ها مورد تایید واقع نشود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.