قدس انلاین- تبریز: روزنامه‌نگاران آذربایجان‌شرقی با برگزاری مراسم بزرگداشتی امروز در مسجد بلال صدا و سیما آذربایجان‌شرقی در تبریز گرد هم آمدند و یاد سلطان تیتر ایران را گرامی داشتند.

سلطان تیتر ایران روزنامه‌نگاران آذربایجان‌شرقی را دور هم جمع کرد

به گزارش قدس انلاین از تبریز، حجت‌الاسلام علی خدیوی از اساتید حوزه و دانشگاه در این مراسم یادبود که‌ با حضور اندیشمندان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران و خبرنگاران و تلاشگران حوزه مطبوعات، رسانه‌های مکتوب، سمعی و بصری در مسجد بلال صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی در تبریز برگزار شد، بر الگوگیری از شیوه استاد قندی در رسانه‌های آذربایجان‌شرقی تاکید کرد.

وی با گرامیداشت تلاش‌های استاد حسین قندی در حوزه تربیت نسل جوان روزنامه‌نگار و خبرنگار کشور گفت: اقتصادی کردن مطبوعات و فعالیت رسانه‌ای از هنرهای استاد قندی بود که باید مطبوعات استان نیز به آن توجه کنند.

حجت‌الاسلام علی خدیوی افزود: روزنامه‌نگار و خبرنگار جلوتر از جامعه حرکت می‌کند و الگوی جدید و نگاه انتقادی نسبت به جامعه دارد.

وی با اشاره به فرمایشی از حضرت علی (ع) که فرمود اگر وظیفه ستاندن حق مظلوم را نداشتم، کاری نمی‌کردم، اظهار کرد: اصحاب رسانه نمی‌تواند نسبت به پیرامون خود بی‌تفاوت باشد و از حق مظلوم دفاع نکند.

تکریم استاد قندی در حقیقت تکریم رسانه است

محمد عزیزی‌راد، از شاگردان استاد قندی و از روزنامه‌نگاران برجسته آذربایجان نیز در این مراسم با اشاره به تلاش‌های این پیشکسوت روزنامه‌نگاری گفت: استاد قندی و استاد معتمدنژاد از جمله اساتید مسلمی بودند که شیوه‌های قدیمی خبرنگاری و خبر‌نویسی را متحول کردند و جامعه مطبوعاتی را با شیوه‌های نوین خبر‌نویسی آشنا کردند.

وی ادامه داد: استاد قندی با تیترهای طلایی خود جانی دوباره به رسانه‌ها بخشید و اگر امروز شاهد موفقیت‌های بزرگ برخی فعالان رسانه‌ای جوان در کشور هستیم مرهون زحمات‌ قندی‌ها و معتمدنژادی‌ها است.

عزیزی‌راد بیان کرد: تحول در شیوه‌های خبر‌نویسی مانند گلوله جادویی و تبدیل سخت خبر به نرم خبر از اقدامات موثر این استاد بود و وی کتابی در حال تالیف داشت که اجل به وی مهلت نداد.

وی اقتصادی کردن فعالیت‌های رسانه‌ای را از تاکیدات این پیشکسوت رسانه‌ای دانست و گفت: آنچه امروز موجب مشکلات حوزه خبری شده است عدم اقتصادی کردن فعالیت حرفه‌ای روزنامه‌نگاری است که رسانه‌ها را به لنگش در فعالیت‌ها وادار کرده است.

عزیزی‌راد تصریح کرد: تکریم استاد قندی در حقیقت تکریم رسانه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.