۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
کد خبر: 280354

مرکز پژوهش‌های غلات اعلام کرد : براساس جدول ارزیابی کیفیت و آزمایش نمونه نان های سنتی در اسفند ماه سال گذشته ، نان سنگک با کسب نمره ۹۰ در بالای جدول جای گرفت .

نان سنگک نمره ۹۰ کیفیت گرفت

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران ، مرکز پژوهشهای غلات افزوده است ، ارزیابی و آزمایش نمونه نان های سنتی، در اسفند 1393 نشان داد، کیفیت نان سنگک در مجموع از رشد پنج درصدی نسبت به ماه قبل (بهمن 93 ) برخوردار بود و با کسب نمره 90 در بالای جدول کیفیت قرار گرفت و سایر نانهای بربری، تافتون و لواش نیز با کسب نمره 85 در اسفند ماه 93 نسبت به بهمن ماه کاهش کیفیتی نداشتند.

برپایه این گزارش بررسی کیفی نان های سنتی دراسفند93 در مقایسه با ماه مشابه در سال 92 نیز نشان داد که نان سنگک از رشد کیفی برخودار بوده ،اما کیفیت انواع دیگر نانها تغییر محسوسی نداشته است.

مرکز پژوهش های غلات ، جدول ارزیابی کیفی نان های سنتی، به صورت ماهانه و براساس بررسی میدانی کارشناسان سنجش کیفیت شرکت های غله مناطق ، تنظیم و ارسال می شود.

ارزیابی و سنجش مزبور با در نظر گرفتن پراکنش جغرافیایی و نوع نان تولیدی واحدهای نانوائی نمونه برداری شده و مطابق با استاندارد 2628 مربوط به ویژگی ها و روش های آزمون نان و فرمت ارزشیابی مرکز پژوهشهای غلات است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.