نماینده مردم فومن در مجلس گفت: هزینه شرایط سخت اقتصادی در حوزه پولی و مالی در کشور نباید به تولیدکنندگان تحمیل شود.

هزینه شرایط سخت اقتصادی نباید به تولیدکنندگان تحمیل شود

به گزارش خبرگزاری ایلنا از فومن، یازدهمین نشست کارگروه حمایت از تولید استان گیلان با حضور مدیران دستگاهای اجرایی عضو این کارگروه، بانک‌های عامل و مسئولان ارشد ذیربط استان در محل فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد.

نماینده مردم شهرستان فومن در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با بیان بروز مشکلات عدیده اقتصادی در چند سال اخیر که بر پیکره تولید و صنعت وارد شد، گفت: وجود تورم همراه با حاکمیت رکود در بازار عرضه و تقاضا موجب تضیعف تولید در کشور شد.

ناصر عاشوری با اشاره به ایستایی و چسبندگی اثرات تورم و زمان‌بر بودن برگشت به حالت قبل در مبادلات تجاری و پایه‌ای کشور تصریح کرد: با توجه به فزونی تورم در سال‌های گذشته کنترل و مهار آن و کاهش آثار و عملکرد آن در جامعه به آسانی میسر نیست و می‌بایست بصورت پلکانی و مستمر کاهش یابد.

وی افزود: هزینه و غرامت شرایط سخت اقتصادی در حوزه پولی و مالی در کشور نباید به تولیدکنندگان تحمیل شود بلکه مجموعه‌های دارای مسئولیت باید در تعدیل و پرداخت هزینه‌های سخت اقتصادی دوشادوش تولیدکننده و همپای شرایط دشوار آن‌ها باشند.

وی تلاش شورای عالی پول و اعتبار در راستای درخواست مجلس شورای اسلامی بر کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی و بالتبع کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی را قابل تقدیر دانست.

نماینده مردم شهرستان فومن در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نقش اثرگذار مدیران در تصمیم گیری‌های کلان کشوری گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی آگاهی کامل و جامعی بر مشکلات حاکم بر عرصه‌های مختلف تولید، تجارت و... دارند و از این رو می‌توانند راهنمایان دلسوز و توانمندی برای نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی برای وضع قوانین مؤثر‌تر و کارا‌تر باشند.

معاون برنامه ریزی استانداری گیلان نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش‌های مستمر اعضای کارگروه حمایت از تولید بر ادامه پیگیری‌ها در انجام مصوبات و تصمیم گیری‌های کارگروه حمایت از تولید توسط دستگاه‌های عضو این کارگروه تأکید کرد و افزود: با نگاه واقع بینانه انتظار نیست که همه مسایل و مشکلات و موانع تولید برداشته شود اما انتظار است که با حداکثر توان و بهره گیری از تعامل و همت مسئولین این مشکلات به حداقل ممکن کاهش یابد تا بتوانیم کارکرد نهایی برگزاری جلسات مستمر این کارگروه را امیدوارکننده و اقتصادی قلمداد کنیم.

محمد حسین اصغریان بررسی مجدانه بر عملکرد مصوبات کارگروه حمایت از تولید را یکی از مهم‌ترین اهداف استاندار گیلان عنوان کرد و افزود: تلاش دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در حل موانع و مشکلات تولید رصد می‌شود.

وی از دستگاه‌های عضو این کارگروه خواست در کوتاه‌ترین زمان و با حداکثر انعطاف در اعمال قوانین بر حمایت هرچه بیشتر از تولیدکننده و صنعتگران کوشا باشند.

در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به تشکیل ده جلسه کارگروه حمایت از تولید و برگزاری یازدهمین جلسه این کارگروه در شهرستان فومن از ۴۴۶ مصوبه این کارگروه در حوزه‌های مختلف بانکی و دستگاه‌های دولتی خدمات رسان خبر داد.

علی منتظری افزود: حدود ۷۰ درصد این مصوبات مربوط به مشکلات واحدهای صنعتی در حوزه بانکی می‌باشد و در مجموع ۲۷ درصد مشکلات واحدهای تولیدی در قالب مصوبات و پیگیری‌های این کارگروه حل و فصل شده است و مابقی مسائل نیز در دست پیگیری است.

وی خاطر نشان کرد: حضور مدیران دستگاه‌های دولتی و مدیران بانک‌ها در جلسات کارگروه حمایت از تولید فرصت بسیار مغتنمی برای حمایت عملی و قاطع از تولیدکنندگان و زحمت کشان عرصهٔ صنعت این استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به تخصیص حمایت‌های قابل توجه دولت در سفر اخیر رئیس جمهور به گیلان از تولید و صنعت، گفت: باید برای جذب این تسهیلات تلاش ویژه‌ای داشته باشیم و زمینه‌های بهره‌مندی از آن‌ها در استان بیش از گذشته فراهم کنیم.

دبیرکارگروه حمایت از تولید گیلان با اشاره به دقت نظر و پیگیری استاندار گیلان در ایجاد نتایج مثبت از برگزاری این جلسات خاطر نشان کرد: طی روزهای آینده خروجی و گزارش این جلسات به استاندار گیلان ارئه می‌شود.

وی از استقرار ۱۲۰ واحد صنعتی در شهرستان فومن خبر داد و افزود: بسیاری از این واحد‌ها برای ادامه فعالیت و حفظ اشتغال موجود نیازمند حمایت و مساعدت بانک‌ها می‌باشند.

فرماندار شهرستان فومن نیز در این نشست با اشاره به وجود الزامات پایه‌ای در شکل گیری اقتصاد در هر ملتی تصریح کرد: وجود سرمایه، منابع طبیعی، تکنولوژی و منابع انسانی از جمله مهم‌ترین این الزامات هستند.

می‌رشمس مؤمنی‌زاده تصریح کرد: هم اکنون تجارب اقتصادهای موفق جهان ثابت کرده است که در صورت عدم وجود سرمایه، منابع طبیعی و تکنولوژی و تنها با دارا بودن سرمایه انسانی می‌توان در ایجاد اقتصاد با ثبات موفق بود.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه استان گیلان و بالاخص شهرستان فومن همهٔ الزامات ایجاد اقتصاد موفق را داراست ولی در بهره‌مندی از این نعمت‌ها چندان موفق نبوده است.

فرماندار فومن افزایش سرمایه گذاری در راستای بهبود در معیشت شهروندی و افزایش تولید سرانه را از مهم‌ترین الزامات در تحقق بخشی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: ما موظف به حمایت از سرمایه گذاران هستیم.

مؤمنی‌زاده تلاش در حمایت از تولید برای نیل به پیشرفت و تعالی در کشور را راهکاری در تغییر شرایط موجود در عرصه تولید عنوان کرد.

شایان ذکر است مدیران استانی بیش از ۲۰ دستگاه مختلف اجرایی و بانک‌های استان عضو این کارگروه هستند و سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان دبیر این کارگروه مسئول برگزاری و پیگیری مصوبات آن است و عملکرد و نتایج آن جهت تصمیم نهایی به نماینده عالی دولت در گیلان به عنوان رئیس این کارگروه ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.