رئیس حزب جوانان ایران اسلامی، گفت: هشدار وزیر کشور نسبت به وجود پول‌های کثیف در انتخابات از سر دلسوزی بود و مجلس باید از آن حمایت کند.

 هشدار وزیر کشور نسبت به پول‌های کثیف از سر دلسوزی بود

محمد میرزایی در گفت‌وگو باایسنا، اظهار کرد: مسأله پول‌های کثیف از ماه‌ها قبل توسط وزیر کشور مطرح شد و اشاره ایشان به پول‌هایی بود که برای ورود نماینده‌ای به مجلس هزینه می‌شود. هشدار او به کل نظام بود و ایشان از سر دلسوزی این مسأله را مطرح کردند تا مجموعه‌هایی که قصد دارند از طریق فساد به نهاد قدرت دست پیدا کنند، به هدف نرسند.

وی ادامه داد: چند ماه این مساله مطرح شد و در صحبت‌های وزیر کشور در جلسه مجلس کمی خلط مبحث شد؛ چرا که از زمان طرح این مسأله تا آن جلسه حواشی زیادی برای پول‌های کثیف ایجاد شد. برخی به خودشان گرفتند و برخی نگران تبعات این صحبت شدند، اما به نظر من ایشان حرف بدی نزدند و مجلس باید از هشدار دلسوزانه ایشان دفاع می‌کرد.

میرزایی همچنین گفت: شفافیت هزینه‌های انتخاباتی و عدم ورود پول‌های کثیف به انتخابات درخواست کل نظام و ملت بوده است، اما با رسانه‌ای شدن این داستان و ایجاد موج‌های منفی این موضوع به اصطلاح شهید شد. ایشان در مجلس تاکید کردند که صحبت‌هایشان اشاره به شخص خاصی نبوده و یک هشدار کلی داده‌اند.

وی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از ورود پول‌های کثیف، تصریح کرد: همین که مجلس از ورود پول‌های کثیف اعلام انزجار می‌کند را باید به فال نیک بگیریم. مطرح شدن این موضوع باعث شد تا اگر گروهی بخواهند از طریق فساد مالی کرسی‌های آینده مجلس را به دست بیاورند بدانند که حواس مسئولین و ملت جمع است و نمی‌توانند به اهداف خود برسند.

این عضو حزب جوانان ایران اسلامی با بیان این‌که مساله جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به انتخابات تنها به این دوره محدود نمی‌شود،‌ خاطرنشان کرد: در تمام دوره‌های مجلس شورای اسلامی نمایندگان ملت سعی کردند از ورود پول‌های کثیف جلوگیری کنند. این‌که وزیر کشور تا به حال تنها پاسخگوی مساله پول‌های کثیف بوده است به طرح این سوژه توسط ایشان باز می‌گردد. به اعتقاد من هر کدام از مسئولین که با این مسأله در ارتباط هستند باید نظر شفاف خودشان را بیان کنند.

وی همچنین گفت: یکدستی و یکرنگی مسئولین ما در مقابل این زاویه مشهود و مشخص است. بازنگری قانون انتخابات می‌تواند در این حوزه بسیار موثر باشد. بازنگری قوانین انتخاباتی از پیش از دوره این مجلس مطرح شده بود. به هر حال طی سال‌های گذشته آزمون و خطاهایی در مرد قوانین انتخاباتی لازم است تا پس از بررسی‌های کارشناسانه توسط مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام به یک قانون جامع‌تر از این برسیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.