۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹
کد خبر: 280802

«برای اولین‌بار در ایران در بازی صبای قم و نساجی مازندران درهای‌ ورزشگاه حیدریان قم به روی زنان باز شد».

حضور زنان قمی‌در سالن ورزشی!
به نوشته آرمان، منابع خبری درحالی روز گذشته این خبر را اعلام کردند و تصاویری از زنان محجبه‌ای را که به تماشای بازی فوتبال نشسته‌اند، روی خروجی خود قرار دادند که بحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها در یکی دو سال اخیر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. درحالی که تا همین چند سال پیش ورود زنان به ورزشگاه‌ها برای تماشای بازی‌ها در برخی رشته‌های ورزشی مجاز بود، سال گذشته در جریان مسابقات لیگ جهانی والیبال از ورود زنان به ورزشگاه‌ها ممانعت به عمل آمد. درحالی که مسئولان دولتی از جمله معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بر این مساله تاکید داشتند که باید این مساله حل شود اما همچنان از ورود زنان به ورزشگاه‌ها جلوگیری شد.
در ماه اول سال جدید اما اظهار نظری از یک مقام مسئول در وزارت ورزش و جوانان مبنی بر اینکه شورای امنیت کشور مجوز ورود زنان به ورزشگاه‌ها را صادر کرده است منتشر شد. پیش از این اظهارنظر، مباحثی درباره اینکه  به‌موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها به شورای امنیت کشور رفته است مطرح شده بود. همزمان با اعلام این خبر که زنان بالاخره مجوز ورود به ورزشگاه‌ها را دریافت کرده‌اند، شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده نیز موضوع را تائید کرد اما گفت این مجوز فقط مربوط به برخی رشته‌ها از جمله والیبال است و شامل ورود زنان به ورزشگاه‌های فوتبال نمی‌شود. این تائید‌ها اما یک روز بعد تکذیب شد چراکه وزارت کشور اعلام کرد اصلا مجوزی برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها صادر نشده است. با وجود این، بحث‌ها در این زمینه ادامه یافت. مخالفان ورود زنان به ورزشگاه‌ها جو نامناسب ورزشگاه‌ها را دلیل این ممنوعیت اعلام کردند و موافقان عنوان کردند به‌جای ممنوعیت باید جو ورزشگاه‌ها را درست کرد. نگرانی مخالفان این است که با ورود زنان به ورزشگاه‌ها برخی ارزش‌ها و هنجارها زیر پا گذاشته شود این درحالی است که ورود زنان قمی به ورزشگاه فوتبال که البته هنوز مسئولان رسما درباره آن اظهارنظر نکرده‌اند، نشان‌دهنده این است که می‌توان حتی با حجاب کامل به تماشای فوتبال نشست.
روز گذشته عکس و خبری مبنی بر «برای اولین‌بار در ایران در بازی صبای قم و نساجی مازندران درهای‌ ورزشگاه حیدریان قم به روی زنان باز شد». روی خروجی بسیاری از خبرگزاری‌ها قرار گرفت. واقعیت این است که ممنوعیت اعمال شده برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها تبعاتی نظیر محرومیت ایران برای میزبانی مسابقات ورزشی به دنبال داشته است. کاربران فضای مجازی به عکس و خبری که درباره حضور زنان قمی در ورزشگاه‌ها منتشر شده، واکنش‌های مختلفی نشان داده اند. برخی از بروز این اتفاق ابراز رضایت کرده‌اند و برخی دیگر با بیان اینکه چنین اتفاقی نیفتاده نسبت به این حضور ابراز تردید کرده است. یکی از کاربران اینترنت که خود را از اهالی قم معرفی می‌کند در کامنتی که برای یکی از سایت‌های منتشر کننده این عکس و خبر گذاشته، نوشته است: «ورزشگاه حیدریان وسط شهر قم است و خانم‌ها هم به این ورزشگاه رفت و آمد داشته و در آنجا به ورزش‌هایی می‌پردازند و این عکس به معنای این نیست که زنان به تماشای مسابقه فوتبال آمده‌اند». با وجود این، کاربران دیگری که باز هم خود را از ساکنان شهر قم معرفی کرده‌اند این مساله را تکذیب کرده و گفته‌اند این برای اولین‌بار است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد. به هر حال به نظر می‌رسد انتشار این عکس و خبر فصل تازه‌ای در ورود زنان به ورزشگاه‌ها باز کند و احتمال دارد در آینده نزدیک اخبار مربوط به این حوزه متفاوت از قبل باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایمان راسته IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 1
    خیلی خوب شد باید زودتر ازاینها این اتفاق رخ میداد حالا بافرهنگ شدیم ایول