یک رسانه آمریکایی به نقل از مقامات کاخ سفید و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس خبر معامله دولت اوباما با اعراب را در قبال کسب حمایت آنها از توافق احتمالی هسته ای با ایران تائید کرد.

معامله کاخ سفید با اعراب درباره توافق ایران
خبرگزاری مهر: فاکس نیوز در گزارشی با استناد به اظهارات مقامات کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و همچنین آمریکا خبر معامله کاخ سفید با اعراب خلیج فارس را در مورد توافق هسته ای ایران تائید کرد.

بر اساس این گزارش، گویا دولت باراک اوباما با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس توافق کرده که در صورت حمایت آنها از توافق هسته ای ایران، آمریکا تسلیحات جدیدی را در اختیار آنها قرار دهد.

این خبر را اولین بار روزنامه وال استریت ژورنال منتشر کرده بود.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، به این ترتیب، انتظار می رود که رهبران شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در دیدار خود با «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا که قرار است طی ماه جاری صورت بگیرد از وی ادوات جنگی بیشتری را مطالبه کنند.

علاوه بر این ادعا می شود که آنها قصد دارند رئیس جمهور آمریکا را مجاب به پذیرفتن توافقات امنیتی جدید کنند تا در صورت تهدید از سوی ایران دولت واشنگتن را متعهد به دخالت نظامی کنند.

به ادعای وال استریت ژورنال مطالبات کشورهای عرب خلیج فارس مسیر دیپلماتیک مذاکرت هسته ای ایران را پیچیده کرده و خطر رقابت تسلیحاتی را در خاورمیانه گوشزد می کند.

البته رهبران عرب از مدت ها پیش به فکر تقویت زرادخانه های خود افتاده اند. اما، خواسته جدید آنها مقامات رسمی آمریکا را با چالش روبرو می کند چرا که آنها علیرغم تلاش به جلب رضایت متحدان عرب خاورمیانه همچنان خواستار حفظ برتری نظامی رژیم صهیونیستی نسبت به دیگر همسایگان خود هستند.

هرگونه اقدامی از جانب اوباما مبنی بر موافقت وی با خواسته های مطرح شده از سوی اعراب موجب مخالفت کنگره آمریکا و اصطکاک  هرچه بیشتر با تل آویو می شود.

بنابراین، چالشی که اوباما در کمپ دیوید پیش رو دارد این است که چگونه ترس رهبران عرب را که خواهان برتری نظامی نسبت به ایران هستند کاهش دهد و در عین حال مانع از تضعیف برتری نظامی اسرائیل شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.