براساس توافق سال گذشته ۸۰ درصد اصناف ۴ درصد، ۱۳ درصد اصناف ۹ درصد و ۷ درصد دیگر نیز ۱۴ درصد موظف به پرداخت مالیات شدند.

فاضلی: مخالف افزایش هرساله مالیات بر ارزش افزوده هستیم/سازمان امور مالیاتی: در راستای اطلاع رسانی به اصناف کمک می‌کنیم

همواره طی سالهای گذشته موضوع چالش اصناف با سازمان امور مالیاتی را در خصوص درصد مورد توافق مالیات شاهد بوده‌ایم اما در سال ۱۳۹۳ با امضای یک توافق میان این دو بخش مشکلات به حداقل کاهش پیدا کرد. براساس خبرهای دریافتی ساعت ۱۶ روز چهارشنبه قرار است دور تازه مذاکرات اتاق اصناف و سازمان امور مالیاتی کشور با حضور علی فاضلی و علی عسکری برگزار شود.

علی فاضلی رییس اتاق اصناف کشور در این خصوص به خبرنگار ایلنا، گفت: براساس توافق سال گذشته ۸۰ درصد اصناف ۴ درصد، ۱۳ درصد اصناف ۹ درصد و ۷ درصد دیگر نیز ۱۴ درصد موظف به پرداخت مالیات شدند که این خود کمک بسیاری به هر دو بخش کرد.

وی ادامه داد: درسال جاری نیز اگر همانند سال ۹۳ به توافق دست یابیم این خود کمک بزرگی به اقتصاد کشور خواهد بود و من فکر می‌کنم این مهم شدنی است. البته باید به این نکته اشاره کرد که در سال گذشته با رکود مواجه بوده‌ایم و اصناف وضعیت مطلوبی را سپری نکرده است.

وی همچنین در خصوص بحث مالیات برارزش افزوده اصناف نیز بیان داشت: در این خصوص دو نگاه وجود دارد نگاه اول در خصوص کالاهای سرمایه‌ای است همانند طلا و جواهر که امکان داد و ستد آن فراهم است و یقینا نمی‌شود در هر معامله ارزش افزوده دریافت کرد چرا که این اقدام تاثیر مستقیم و منفی در بازار دارد. نگاه دوم نیز درباه کالاهای مصرفی است. کالاهایی که در سبد خانوار‌ها وجود دارد که بنده معتقد هستم از این صنف نیز نباید مالیات برارزش افزوده گرفته شود.

وی ادامه داد: به طور کلی ما مخالف افزایش هرساله مالیات بر ارزش افزوده هستیم چرا که این اقدام به نفع اقتصاد و جامعه نیست. البته باید بگویم ما با اصل مالیات برارزش افزوده مخالف نیستیم و می‌گوییم که باید این اقدام پلکانی انجام شود.

براین اساس یکی از مسئولان سازمان امور مالیاتی نیز به ایلنا گفت: ما حاضریم در خصوص اطلاع رسانی دقیق در زمینه مالیات به مجموعه اصناف کمک کنیم چرا که باید در این خصوص اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد. بنابراین فکر می‌کنیم اطلاع رسانی اصلیترین موضوع در زمینه مالیات است. همچین سازمان تا به امروز با اصناف همکاری بسیار خوبی داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.