قدس آنلاین- تبریز: مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسکو از کشت بیش از 400 هکتار کلزا در بخش ایلخچی این شهرستان خبر داد.

 کشت بیش از 400 هکتار کلزا در بخش ایلخچی شهرستان اسکو

به گزارش قدس انلاین از تبریز،  آیت الله عبادپور در حاشیه بازدید فرماندار شهرستان اسکو از مزارع کلزای بخش ایلخچی در گفتگو با خبرنگاران  با بیان این که در سال زراعی 94-93 حدود 400 هکتار کلزا در این شهرستان کشت شده است، اظهار داشت: بدلیل بحران آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و خشک شدن دریاچه، کشت محصولاتی با نیاز آبی کم مانند کلزا و گلرنگ و احداث باغات پسته در این شهرستان در حال توسعه می باشد و هدف از توسعه کاشت این محصول و جایگزینی آن با محصولاتی با نیاز آبی بیشتر، مقابله با کم آبی های اخیر و خشکسالی های ادواری است.

وی افزود: کلزا می تواند در تناوب با کشت گندم و جو قرار گرفته و موجب کاهش تراکم آفات، بیماری ها و علف های هرز در محصول بعدی گردد و پایداری تولید گندم و جو را به دنبال داشته باشد به گونه ای که این کشت باعث افزایش عملکرد محصول در کشت بعدی شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسکو با پیشرو خواندن این شهرستان در کشت کلزا و استقبال کشاورزان شهرستان از کشت کلزا در سال جاری، گفت: پیش بینی می شود امسال حداقل 800 تن محصول کلزا از سطح مزارع شهرستان برداشت شود.

گفتنی است کلزا از گیاهان دانه روغنی مهم در مناطق معتدله و دارای طیف نسبتاً وسیعی از سازگاری اقلیمی است و روغن آن به دلیل داشتن اسیدهای چرب غیر اشباع از کیفیت تغذیه ای بالایی برخوردار است .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.