قائم‌مقام وزیر صنعت درباره درخواست افزایش قیمت سیمان در بازار مصرف، گفت: میزان تولید سیمان بیشتر از تقاضا است و با توجه به اینکه این محصول در بازار به صورت نسیه‌ای به فروش می‌رسد، کشش افزایش قیمت ندارد.

مجوز گرانی به بهانه افزایش مالیات ارزش افزوده و دستمزد نمی‌دهیم

مجتبی خسروتاج در گفت‌و‌گو با  تسنیم درباره قیمت سیمان در سال جاری افزود: بنا بر بخشنامه معاون اول رئیس جمهور هرگونه افزایش قیمت باید با هماهنگی کارگروه تنظیم بازار انجام شود. 

قائم‌مقام وزیر صنعت در امور تجارت با بیان اینکه به بهانه افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده و دستمزدها به بخش های مختلف اقتصادی اجازه افزایش قیمت نمی‌دهیم، خاطرنشان کرد: دلایل تقاضای صنایع برای افزایش قیمت در کارگروه تنظیم بازار مورد برسی قرار می گیرد و تنها در صورت صلاحدید اجازه افزایش قیمت به صنایع مختلف داده می شود.

وی با بیان اینکه دربرخی کالاها مانند سیمان میزان عرضه بیشتر از تقاضا است و بازار کشش لازم برای افزایش قیمت را ندارد، تصریح کرد: در صورتی که در سال جاری بازارهایی برای صادارت سیمان تولیدی کشور پیدا نشود بخش زیادی از تولیدات این بخش جذب بازار نخواهد شد.
خسروتاج گفت: در حال حاظر سیمان به صورت مدت دار و قسطی به فروش می رسد و بازار این محصول کشش افزایش قیمت ندارد.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت ادامه داد: با آمدن فصل تابستان و افزایش ساخت و سازها کمی بازار این محصول رونق می گیرد، اما با  صرفنظر از پذیرش بازار، افزایش قیمت در هر کالایی به ویژه کالاهای اساسی، ضروری و حساس حتما با نظر کارگروه تنظیم بازار اجازه افزایش قیمت خواهند داشت و با متخلفان برخورد می شود.

این مقام مسئول در پایان با تاکید بر اینکه ستاد تنظیم بازار در بخش‌های مختلف کالا و خدمات مسئولیت قیمت گذاری را بر عهده دارد، اظهار داشت:  بخش هایی که برای قیمت گذاری به تنظیم بازار مراجعه نکرده اند باید این کار را در دستورکار خود قرار دهند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.