موگرینی ضمن تشکر از نقش چین در مذاکرات هسته‌ای با ایران، گفت: همه طرف‌ها سخت در تلاشند تا به یک توافق جامع نهایی با ایران دست یابند.

فدریکا موگرینی: سخت در تلاشیم تا به توافق جامع هسته‌ای با ایران دست یابیم
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا،‌ فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در راستای تقویت روابط اتحادیه اروپا و چین به پکن سفر کرده است، در جمع خبرنگاران در مورد نقش چین در مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 اظهار کرد: البته تشخیص میزان نقش چین بر عهده من نیست، اما به شما اطمینان می‌دهم که روابط استراتژیک چین و اتحادیه اروپا در راستای برقراری ثبات و امنیت در جهان است که مذاکرات هسته‌ای ایران را نیز شامل می‌شود.

موگرینی در ادامه ضمن تشکر از نقش چین درمذاکرات هسته‌ای ایران، افزود: من واقعا از تلاش چین در طول مذاکرات برنامه جامع اقدام مشترک در مورد مسائل کلیدی تشکر می کنم که اکنون این فرصت را فراهم کرده تا دو طرف به یک توافق جامع نهایی دست یابند.

او هم‌چنین تصریح کرد: همه اعضای حاضر در مذاکرات که چین نیز شامل آن است متعهدانه و سخت در تلاش‌اند تا به توافق جامعی که اطمینان دهد برنامه هسته‌ای ایران کاملاً‌ صلح‌آمیز خواهد ماند، دست یابند و من قصد دارم در این باره گفت‌وگوهایی را با مقامات چینی داشته باشم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.