۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 281892

پرسپوليس هم مثل استقلال تعدادي از بازيكنانش را درآستانه محروميت از دربي مي بيند. سرشناس ترين اين بازيكنان سوشا مكاني است...

4بازيكن پرسپوليس درآستانه محروميت از دربي

به گزارش قدس آنلاين، پرسپولیس در راند پایانی لیگ برتر و آخرین روزهای فصل فوتبالی با برنامه‌ای فشرده روبه‌رو است. سرخ‌ها که در سال 94 تاکنون برنامه فشرده‌ای داشته‌اند همراه با نفت تهران بعد از پایان فصل دو مسابقه سنگین، حساس و دشوار دیگر نیز در پیش خواهند داشت.
فشردگی بازی‌ها البته در این مقطع از فصل که بدن‌ها شرایط جالبی ندارد و یک فصل فرسایشی بازیکنان را تحلیل برده است کار را برای پرسپولیس دشوار می‌کند تا جایی که به نظر می‌رسد موفقیت توامان در لیگ برتر و لیگ قهرمانان برای تیمی مثل پرسپولیس نشدنی باشد.
پرسپولیس تنها چهار روز بعد از بازی سنگین مقابل بنیادکار در تبریز باید به مصاف گسترش فولادی برود که برای ماندن در لیگ برتر هم کار خواهد کرد. از این سو سرخ‌ها همچنان دنبال بالاتر کشیدن خود در جدول و رسیدن به رتبه‌ای آبرومندانه در لیگ داخلی دنبال پیروزی می‌گردند. البته سرخ‌ها می‌دانند که چهار روز بعد از این مسابقه یا حتی سه روز بعد از آن باید در دربی به میدان بروند و به حساسیت نتیجه گرفتن در آن مسابقه واقفند و می‌دانند نباختن در دربی که آخرین مسابقه فصل به حساب می‌آید کار دشواری خواهد داشت و به نظر نمی‌رسد شرایط تیمی و بدنی بازیکنان این تیم در تبریز نرمال باشد.
سرخ‌ها بعد از پیروزی مقابل بنیادکار یک ریکاوری انجام داده و دیروز تمرین‌شان را تعطیل کردند. در واقع آنها امروز با یک جلسه تمرین مختصر و مفید راهی تبریز خواهند شد و در حالی که سه مدافع میانی‌شان (بنگر، نورمحمدی و خانزاده) در شرایطی کاملا ویژه به مصاف حریف تبریزی خود خواهند رفت.
البته مسابقه قبل از دربی همیشه شرایط خاصی داشته و این بار هم از این قضیه مستثنی نیست. در واقع بسیاری از بازیکنان دو تیم از ترس مصدومیت یا محرومیت (که در این مقطع از فصل به خاطر خستگی بدن‌ها و حساسیت بازی‌ها احتمالش قوت می‌گیرد) با احتیاط به میدان می‌روند و حواسشان هست تا به قیمت یک کارت زرد بی‌مورد یا روی پای بازیکن حریف رفتن، دربی بزرگ و پربیننده تهران را از دست ندهند و به هر قیمتی در این مسابقه تاریخی حضور داشته باشند.
به هر حال همانطور که در اردوی استقلال 5 بازیکن این تیم در آستانه محرومیت قرار دارند، 4 بازیکن پرسپولیس هم با دریافت کارت زرد این بازی ویژه را از دست خواهند داد. جدا از ماهینی، نیلسون، خانزاده، صادقیان و بنگر که به دلایلی مختلف در تیم پرسپولیس و دیدار با گسترش حاضر نخواهند بود، سوشا مکانی، بابک حاتمی، حمیدرضا علی‌عسگری و مهرداد کفشگری با دریافت کارت زرد از داور مسابقه یکشنبه، دربی را از دست خواهند داد. این اتفاق البته در مورد کفشگری که قرار است در قلب خط دفاع بازی کند و دو مدافع کناری دیگر نسبت به سوشا محتمل‌تر است.
شاید بدترین حالت برای پرسپولیسی‌ها از دست دادن دو مدافع کناری‌شان باشد چرا که به ازای از دست دادن حاتمی و علی‌عسگری تنها یک مهدی جعفرپور را در اختیار دارند. از طرفی فقدان بازیکن شاخص در این پست‌ها و نیاز برانکو به امتیازهای بازی تبریز کاری خواهد کرد تا وی مجبور باشد از همه ‌بازیکنان اخطاری‌اش در مصاف با گسترش فولاد استفاده کند.
اما فشردگی مسابقات جدا از بازی گسترش در ادامه راه نیز می‌تواند پرسپولیسی‌ها را دچار مشکلات بیشتری کند. پرسپولیس بعد از بازی در تبریز سه مسابقه فوق‌العاده حساس و بزرگ در پیش دارد که شکست خوردن در آنها یعنی از دست رفتن کل فصل و پایان ته‌مانده آرزوهای هواداران.
سرخ‌ها تا اینجای فصل در سال 94 طی 33 روز (از 14 فروردین تا 16 اردیبهشت) 8 مسابقه انجام داده‌اند و به طور میانگین تقریبا هر 4 روز یک مسابقه انجام داده‌اند. از این تعداد 5 مسابقه داخلی و سه دیدار آسیایی بوده است.
از مجموع این 8 دیدار سه مسابقه خارج از خانه بوده و اگر مسافت کوتاه تا کرج را حساب نکنیم دو سفر به قطر و اهواز در برنامه کاری سرخ‌ها قرار داشته است. این روند اما تا 16 روز دیگر ادامه خواهد داشت و پرسپولیس باید طی 15 روز 4 مسابقه انجام دهد و این یعنی که روند هر 4 روز یک مسابقه همچنان ادامه خواهد داشت که از این 4 بازی دو مسابقه در تهران و دو مسابقه دیگر در تبریز و ریاض برگزار می‌شود.
به هر حال سرخ‌ها باید تا 15 روز دیگر و بازی برگشت با الهلال که روز 5 خرداد برگزار خواهد شد شرایط بدنی‌شان را حفظ کنند چرا که برای آنها فصل فوتبالی همچنان ادامه خواهد داشت و مهم‌تر اینکه سه بازی بعد از دیدار فردا و نتایجش دیدگاه هواداران نسبت به آنها را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد و آنها می‌توانند با سربلند شدن در این مصاف‌های سرنوشت‌ساز تمام بحران‌های یک سال اخیر را به دست فراموشی بسپارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.