وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه به دنبال بازگذاشتن فضا برای شبکه‌های اجتماعی است که مخاطبان میلیونی دارد، گفت: موارد ضد اخلاقی،ضد امنیتی و ضد دینی شبکه‌های اجتماعی را هوشمندانه فیلتر می‌کنیم.

موارد ضد اخلاقی،ضد امنیتی و ضددینی شبکه‌های اجتماعی را هوشمندانه فیلتر می‌کنیم

به گزارش  تسنیم، علی جنتی در حاشیه هجدهمین گردهمایی معاون اجتماعی ناجا و در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص فیترینگ برخی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: در گذشته و در حال حاضر شیوه برخورد ما با هر شبکه‌ای که موارد ضداخلاقی، ضد امنیتی و ضددینی در آن وجود داشت به این شکل بود که کل این شبکه‌ها فیلتر می‌شد. اما آنچه در دولت تدبیر و امید به آن فکر می‌کنیم چیز دیگری است. 

وی ادامه داد: این شیوه برخورد همانند آن است که به دلیل تخلف یک یا چند خودرو در بزرگراهی، آن بزرگراه را به طول کامل مسدود کرد اما ما در دولت تدبیر و امید به دنبال فیلترینگ هوشمند شبکه‌های اجتماعی هستیم تا تنها موارد ضداخلاقی، ضد امنیتی و ضد دینی آنها فیلتر شده و بقیه اطلاعات  این شبکه‌ها قابل استفاده باشد. 

جنتی افزود:‌ سیاست ما آن است که شبکه‌هایی که مخاطبان میلیونی دارند فضای آنها را باز بگذاریم و این شیوه در بسیاری از کشورهای دنیا در حال استفاده است و آنها در قراردادهایی که با مالکان این شبکه منعقد کرده‌اند اقدام به انتقال سرورهای این شبکه‌های بزرگ به داخل کشور خود کرده و محتوای مضر موجود در این شبکه‌ها را کنترل می‌کنند.

 وی در پاسخ به خبرنگار دیگری در خصوص فیلترینگ سایت‌ها و شبکه‌هایی که کاملاً مسدود شده‌اند، گفت: این موضوع در دستور کار ما قرار ندارد ولی در نمونه‌ای که بر روی شبکه اینستاگرام انجام شد نتیجه تا 90 درصد موفقیت‌آمیز بود.

وزیر ارشاد در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ارشاد با شیوه برخورد با بدحجابی توسط نیروی انتظامی موافق است یا خیر، گفت: ما اگر انتقادی نیز به این شیوه داشته باشیم قطعا در اینجا نمی‌گوییم.

همچنین سردار سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی ناجا در واکنش به این سوال خاطرنشان کرد: گشت‌های امنیتی اخلاقی ما جهت حفظ صیانت از شان مردان و زنان کشورمان و برای اسلامی جلوه دادن ویترین شهرمان است و خوشبختانه مردم نیز از پلیس تمکین کرده و در مواردی نیز که ماموران ما تذکری را به آنها می‌دهند با یک تذکر تمکین کرده و آمار برخوردهای گشت‌های امنیت اخلاقی ما نشان از آن دارد تعداد کسانی که یک بار در این خصوص تعهد داده‌اند کمتر از دیگران است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.