رئیس بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه امروز نقش و رسالت خود در جهت مبارزه با دشمن را باید بیابیم، گفت: جنگ اقتصادی جنگ بدون خونریزی است که دشمن در جهت ضربه زدن به کشور به راه انداخته که در این شرایط جریان‌شناسی و دشمن‌شناسی یکی از ابزارهای مهم در مقابله با دشمن است.

جنگ اقتصادی جنگ بدون خونریزی است
به گزارش (ایسنا) منطقه زنجان، سرتیپ دوم ابراهیم عزیزی در دوره هم‌اندیشی و آموزش منطقه‌ای «سردار شهید میرزاعلی رستم‌خانی» اظهار کرد: با به ‌کارگیری روحیه میدانی و عملیاتی در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال 92 شاهد بهره‌برداری از 23 هزار و 500 واحد اقتصاد مقاومتی در کشور بودیم. همچنین در سال 93 این واحدها به 35 هزار واحد ارتقاء یافته است که در یک نگاه کلی حاصل تلاش‌های به ثمر رسیده داشتن نگاه فداکارانه و ایثارگرایانه بوده که محقق شده است.

وی تصریح کرد: امروز در صورت عدم شناسایی صحیح از عملکرد دشمن قادر نخواهیم بود که تاکتیک و رویکرد مناسبی را در برابر دشمن اتخاذ کنیم. چند تهدید اساسی از سوی جبهه دشمن متوجه ما است که اولین تهدید متوجه شخصیت‌های انقلابی کشورمان است که فرزندان انقلاب محسوب می‌شوند که قصد به انزوا بردن این افراد و همچنین دور نگه داشتن مردم از صحنه انقلاب و ارزش‌های اسلامی را دارند که در این جبهه برای مقابله با چنین تفکراتی نیازمند بصیرت‌افزایی در کنار کار جهادی هستیم.

عزیزی در ادامه به دومین تهدید دشمن در عرصه فعالیت جهادی اشاره کرد و گفت: دشمن در صدد است با برهم زدن توازن از تشکیل یک جبهه متحد و کارآمد در داخل کشور جلوگیری کند که متأسفانه برخی از جریانات نیز ‌هم‌سو در داخل کشور موجب شده است تا این جبهه هماهنگ شکل نگیرد که در پشت پرده این جریانات می‌توان به راه انداختن اختلافات قومی و مذهبی اشاره کرد.

رییس بسیج سازندگی کشور افزود: دشمن با ایجاد بسترهای ناامیدکننده و القای ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی به دنبال تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران است و در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که پایه‌های اقتصادی کشور را هدف برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

عزیزی یادآور شد: امروز جنگ‌نرم جنگ اراده‌ها و باورها است و دشمن تلاش می‌کند تا با تغییر و متزلزل کردن اراده‌ها و باورها جنگ اقتصادی را به راه بیندازد که ما در این عرصه زمانی می‌توانیم مقابل دشمنان نظام بایستیم که احساس مسوولیت را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

در ادامه این مراسم، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: مردم حامی اصلی انقلاب و کشور هستند و خدمت‌رسانی به این ملت عبادت محسوب می‌شود، ولی متأسفانه امروز با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم که بیکاری از جمله این موارد است که گریبان‌گیر جوانان کشور شده است.

محمد اسماعیلی افزود: مقام معظم رهبری تأکید فراوانی بر حوزه اقتصاد مقاومتی طی سال‌های گذشته داشته‌اند، ولی هر بار با عملکرد ضعیف مواجه شده‌ایم.

وی تصریح کرد: سهم واردات کشور در سال گذشته 64 میلیارد دلار بوده است که در یک نگاه نقادانه به این مورد می‌توان عنوان کرد آیا این‌گونه و در این حجم عظیم، واردات به کشور لازم است؟ و آیا این کار موجب ضربه به تولید داخل و همچنین بیکاری در کشور نمی‌شود؟

اسماعیلی یادآور شد: امروز در پیچیده‌ترین صنایع که در حوزه دفاعی و نظامی است کشورمان از جایگاه خوبی برخوردار است، ولی در حوزه اقتصادی دچار پست‌رفت می‌شویم که این معطوف به ارائه فرهنگ نادرست در ایران است که گریبان‌گیر مردم شده است؛ به‌ گونه‌ای که این فرهنگ نادرست موجب ضربه زدن به حوزه تولید کشور شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز نیازمند فرهنگ جهادی هستیم که باید در کشور شکل بگیرد و فرهنگ استفاده از تولیدات کشورمان شکل بگیرد که این نیازمند مشارکت عمومی است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.