قدس آنلاین:استاندار خراسان شمالی گفت: با تخصیص اعتبارات قابل توجه به دهیاری ها وبخشدارای ها باید شاهد تحولی در حوزه روستایی این استان باشیم.

تسهیلات بدون کارمزد به روستاییان جهت اشتغالزایی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، سید علی اکبر پرویزی در نشست با بخشداران در خصوص اولویت های امسال در حوزه دهیاریهای استان اظهار داشت:علاوه بر تخصیص اعتبارات قابل توجه به حوزه روستایی، برای نخستین بار جهت اشتغالزایی روستاییان تسهیلاتی بدون کامزد پرداخت می شود.
وی ادامه داد:هدف اصلی از پرداخت چنین تسهیلاتی توانمند کردن روستاییان است.

پرویزی خطاب به بخشداران و دهیاران تصریح کرد: هر دهیاری که پروژه ای عمرانی را در روستا آغاز کند از سوی استانداری مورد حمایت ویژه قرار می گیرد.
وی خاطرنشان کرد:بنا داریم در حوزه مالی و کاری محیط سالمی ایجاد کنیم که لازمه این کار کنترل هزینه ها از سوی شما بخشداران و دهیاران است ، اگر این اتفاق رخ ندهد دستگاه های اجرایی نیز کمکی نخواهند کرد.
وی با تاکید بر اینکه بخشداران و دهیاران باید جایگاه دولت را حفظ کنند، ادامه داد:حل مسائل جزیی روستاها را نباید به فرمانداران ارجاع داد بلکه شما دهیاران متولی این امور هستید.
استاندار خراسان شمالی اظهار داشت:امسال با عقد تفاهم نامه ای با شرکت آب و فاضلاب تعویض شبکه های فرسوده آبرسانی چندین روستا انجام می شود.
سید علی اکبر پرویزی افزود: سال گذشته 37 میلیارد تومان اعتبار به دهیاری ها اختصاص داده شد و این درحالیست که 11 میلیارد تومان اعتبار هنوز در حساب دهیاری ها وجود دارد که باید صرف امور عمرانی و پروژه ها شود.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.