قدس آنلاین یزد - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه 50 درصد تولید کاشی و سرامیک کشور به استان یزد اختصاص دارد گفت: باید به فولاد آلیاژی و صنایع الکترونیک هم در این خطه توجه شود.

50 درصد تولید کاشی و سرامیک کشور به استان یزد اختصاص دارد

گزارش قدس آنلاین از  یزد ، محمدرضا نعمت زاده وضعیت اقتصادی استان یزد را در سال گذشته مناسب ارزیابی کرد و اظهار داشت : پارسال بیش از 500 میلیون دلار از گمرک این استان کالا صادر شده است.

وی با بیان اینکه استان یزد در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی نیز در بخش اشتغال صنعت در کشور الگو و اول بود، گفت : همچنین سرمایه گذاران این استان در بخش های همچون نساجی که برای خیلی از استانها به مقرون به صرفه نیست سرمایه گذاری کردند و در آمد زادایی خوبی به هم همراه داشت.

وزیر صنعت ادامه داد: خوشبختانه نرخ بیکاری 6.5 درصد استان یزد تقربیا کمتر نصف نرخ بیکاری کشور است حاکی از آن این است که مردم این استان در سایه تلاش، کار، قنات به این رتبه دست یافتند.

وزیر صنعت با گرامیداشت یاد و خاطره سومین شهید محراب آیت الله صدوقی گفت: یکی از دلایل پیشرفت استان یزد در حوزه صنعت و اشتغال توجه و تشویق این شهید بزرگوار و فرزند مرحومش حجت الاسلام محمد علی صدوقی به سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه اشتغال و کار بود.

نعمت زاده گفت: معتقدم باید با برگزاری همایشهای این نوع آداب و ویژگی های و خصلتهای مردم یزد به سایر استانها کشور منتقل شود.

جهانگیری معاون اول رییس جمهوری که صبح سه شنبه در راس هیاتی وارد استان یزد شد ضمن افتتاح خطوط تولید مدرن و تمام رباتیک رادیاتور پانلی ایساتیس بازدید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.