نماینده مردم تهران با انتقاد از ادعای واردات ۷۰۰ میلیاردی در دولت گذشته، گفت: کل واردات در دولت گذشته رقم ۴۰۰ میلیارد دلار بوده و در دولت یازدهم واردات از چین به میزان ۴۶.۴ درصد افزایش یافته است.

افزایش۴۶ درصدی واردات ازچین در دولت یازدهم/جنگ روانی هدف آمار غلط

به گزارش مهر؛ مسعود میرکاظمی با انتقاد از اظهارات اخیر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مبنی بر واردات ۷۰۰ میلیاردی در دولت قبل از چین گفت: فردی مثل معاون اول رئیس جمهور باید گزارشات و آماری که ارائه می دهد دقیق باشد اما متاسفانه آماری که از سوی ایشان اعلام می شود نه تنها دقیق نیست بلکه چون در رابطه با کشور دیگری است، روابط ما را دچار مشکل می کند لذا باید مورد تذکر قرار گرفته و اصلاح شود.
نماینده مردم تهران ادامه داد: کل واردات در دولت نهم و دهم به ۴۰۰ میلیارد دلار نمی رسد، چطور آقای جهانگیری مدعی است که فقط ۷۰۰ میلیارد دلار از کشور چین واردات صورت گرفته است.
عضو کمیسیون انرژی اظهارداشت: در دولت یازدهم علی رغم مشکلات ارزی، واردات به شدت افزایش یافته است. بر این اساس واردات از کشور چین در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ وزنی ۲۷ درصد و ارزشی ۱۸.۱ درصد رشد داشته است.
وزیر اسبق نفت ادامه داد: این افزایش علی‌رغم فشار تحریم ها و ادعای کنترل اقتصاد و بازار صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: واردات خودروی سواری در دولت یازدهم بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است، این آمار را گمرک منتشر کرده است، بهتر است معاون اول رئیس جمهور به جای اینکه مدعی واردات ۷۰۰ میلیارد دلار در دولت گذشته باشد، در خصوص افزایش واردات خودرو توضیح دهد.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، گفت: در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۳ واردات کالا از چین حدود ۲۸.۳ درصد رشد داشته است که نشان می دهد در دولت یازدهم افزایش قابل توجهی در واردات کالا از کشور چین صورت گرفته است.
وی ادامه داد: معاون اول رئیس جمهور نباید اطلاعاتی که افراد سیاسی ارائه می دهند را در جایگاه معاون اولی ارائه کند.
میرکاظمی گفت: اگر معاون اول رئیس جمهور با یکی از مسئولان چین مذاکره داشته باشد و از وی سئوال شود که چه کالاهایی در قالب ۷۰۰ میلیارد دلار وارد شده است چه پاسخی خواهد داد؟
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: می شود گمرک از واردات کالا در مجموع هشت سال دولت نهم و دهم گزارشی ارائه دهد.
وی تصریح کرد: دولت با اعلام این آمار و ارقام قصد حاشیه سازی دارد. متاسفانه افرادی دور و بر دولت را گرفته اند که دکترای جنگ روانی دارند و تلاش دارند که مسائل اصلی مثل اقتصاد مقاومتی، تورم، رکود، بهینه سازی مصرف انرژی، هدفمندکردن یارانه ها و اصلاح الگوی مصرف، مبارزه با قاچاق و فساد را به حاشیه برانند.
میرکاظمی ادامه داد: روزنامه های زنجیره ای حاشیه دار نیز که با یارانه دولت ارتزاق می کنند، به این شایعات دامن زده و اطلاعات غلط را به خورد مردم می دهند. متاسفانه در کشور ما جایگاهی وجود ندارد که با کسانی که اطلاعات غلط به خورد مردم می دهند برخورد کنند.
نماینده مردم تهران تصریح کرد: مجلس در صورت ادامه طرح چنین ادعایی، طرح سئوال از وزیر اقتصاد در خصوص ارائه آمار و اطلاعات غلط را به جریان خواهد انداخت.
گفتنی است چندی قبل معاون اول رئیس جمهور با بیان این‌که در دو دوره گذشته ۷۰۰ میلیارد دلار پول مملکت خرج واردات کالا به کشور شد، اظهار کرد: در دو دوره قبل پیش و پس از مصرف ۷۰۰ میلیارد دلار تعداد شاغلین در کشور ۲۰ میلیون نفر بوده است و این به آن معناست که این میزان پول رفته و موجب اشتغال جوانان چینی و کشورهای دیگر شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.