قدس آنلاین –ایلام: مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام گفت: پزشکی قانونی ایلام با کمبود شدید پزشک مواجه است و این مسئله به یک بحران برای این نهاد تبدیل شده است.

بحران کمبود پزشک در پزشکی قانونی ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، دکتر ساسان روندی با بیان اینکه پایین بودن حقوق و مزایا و سختی کار در این حوزه، جذب پزشکان در مراکز درمانی پزشکی قانونی استان را با مشکل مواجه ساخته است، اظهارداشت: پزشکان فعال در این مجموعه حتی در مرکز استان نیز در حال خروج از این دستگاه هستند بطوریکه سال گذشته 4 پزشک در مرکز پزشکی قانونی ایلام فعالیت داشتند که به سبب شرایط سخت کاری، نبود انگیزه مالی و جذابیت دو نفر از آنان امسال همکاری خود را با این مجموعه قطع کردند.

وی با اشاره به اینکه جذب پزشک در این مرکز مهم برای ارایه خدمات بهتر به مردم، نیازمند حمایت های مالی بیشتر است، افزود: اکنون مراکز پزشک قانونی در شهرستان های دهلران، دره شهر و ایوان دایر است اما پزشکان آنها هیچ گونه تعهدی به این دستگاه اجرایی در استان ندارند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام یادآور شد: برای حل این مشکل، مسئولان و متولیان این حوزه باید شرایط جذابی از جمله حقوق و مزایای مناسب برای این شغل ایجاد کنند تا پزشکان از حضور در پزشکی قانونی ابراز رضایت کرده و به جامعه خدمت بهتر و بیشتری ارائه کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.