۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 283015

بیماران PAD که مشکل خون‌رسانی به عضلات پا دارند، دچار ضعف در عضلات لگن و احساس درد به هنگام پیاده‌روی می‌شوند. ورزش‌های مختلف به قدرتمند شدن عضلات لگن کمک می‌کند.


ورزش‌هایی برای تقویت عضلات لگن

به گزارش ایسنا، ورزش‌هایی که برای قدرتمند کردن عضلات خم کننده لگن استفاده می‌شوند، می‌توانند به بیماران کمک کنند تا با درد کمتری در ناحیه ران پیاده‌روی کنند. بررسی‌ها نشان داده است افرادی که در رگ‌های خونی پا لخته دارند،‌ از قدرت عضلات پشت ران استفاده می‌کنند تا ضعف در عضلات لگن را جبران کنند. مطالعات در این زمینه در انجمن قلب آمریکا انجام شده است.

PAD بیماری است که در رگ‌های خونی پا ایجاد می‌شود و جریان خون به عضلات را محدود می‌کند. این بیماری با درد، تغییرات پوستی، سوزش و مشکل در راه رفتن همراه است.

افرادی که به این بیماری دچار هستند می‌توانند از کمک فیزیوتراپ‌ها برای قدرتمند کردن عضلات خم کننده لگن و عضلات دیگر استفاده کنند.

بدین ترتیب پیاده‌روی آسان‌تر می‌شود و درد در ناحیه عضلات ران کمتر می‌شود. محققان از آنالیزهای سه بعدی برای مقایسه الگوی راه رفتن 7 فرد سالم و 16 فرد بیمار استفاده کردند. بررسی‌ها نشان داد بیماران PAD هنگامی که سعی می‌کنند سریع‌تر راه بروند، آرام‌تر راه می‌روند، قدم‌های کوتاه‌تری برمی‌دارند، از عضلات خم کننده لگن کمتر استفاده می‌کنند و از عضلات خم کننده مچ پا بیشتر استفاده می‌کنند.

معمولا افراد سالمند عضلات خم کننده مچ پایشان ضعیف است و بیشتر از عضلات خم کننده لگن استفاده می‌کنند. بیماران PAD از عضلات خم کننده مچ پا بیشتر استفاده می‌کنندتا ضعف در عضلات خم کننده لگن را جبران کنند. عضلات خم کننده لگن در قسمت جلوی ران قرار دارند و به بلند کردن پا برای قدم برداشتن کمک می‌کنند. عضلات خم کننده مچ پا در قسمت پشت ران قرار دارند و پا فشار آوردن بر پشت پا به بلند کردن آن کمک می‌کنند.

ورزش‌های مختلف می‌تواند به قدرتمند کردن عضلات خم کننده لگن کمک کنند. این ورزش‌ها عبارتند از: بلند کردن پا در حالی که صاف است و شما بر روی زمین دراز کشیده‌اید. بلند کردن زانو و نزدیک کردن آن به سینه زمانی که نشسته‌اید.

با انجام این ورزش‌ها بیماران PAD می‌توانند تا حدودی از ضعف عضلات خم کننده لگن جلوگیری کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.