قدس آنلاین- تبریز: رییس سازمان بسیج کارمندی تبریز گفت: میزان نیاز به برق در کشور، 50 هزار مگاوات بوده که طبق آمار فقط در فصل تابستان 2هزار مگاوات مصرف اضافه به بار انرژی برق افزوده شده و این میزان مصرف برق 20 هزار میلیارد تومان معادل کل بودجه ی عمرانی کشور هزینه داشته است

مصرف اضافه برق در تابستان معادل 20 هزار میلیارد تومان معادل بودجه عمرانی کشور هزینه دارد

 

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  محمدحسین احمدزاده تبریز در سومین سمینار مدیریت مصرف برق در تبریز اظهار کرد: اهمیت صرفه جویی در منابع انرژی به حدی است که مقام معظم رهبری یک سال را به این عنوان نامگذاری کرده اند و اولویت اصلی اقتصاد مقاومتی استفاده صحیح از منابع و سرمایه گذاری برای آینده و همچنین عدم وابستگی به دیگر کشورها در تمامی زمینه ها می باشد.

وی گفت: میزان نیاز به برق در کشور، 50 هزار مگاوات بوده که طبق آمار فقط در فصل تابستان 2هزار مگاوات مصرف اضافه به بار انرژی برق افزوده شده و این میزان مصرف برق  20 هزار میلیارد تومان معادل کل بودجه ی عمرانی کشور هزینه داشته است که چالشی مهم و تامل برانگیز به حساب می آید.

احمدزاده افزود: باید برنامه ریزی برای مدیریت مصرف به گونه ای شکل بگیرد که این مبلغ پیش بینی نشده از مصارف بودجه ای کشور حذف شود و در زمینه تولید نیروی برق نیز نیازی به ایجاد ظرفیت های جدید نباشد.

وی تاکید کرد: ادارت، صنایع و در مرحله ی بعد مشترکین خانگی می توانند در این راستا با شرکت های تولید و توزیع نیروی برق همکاری کنند.

محمدحسین احمدزاده در پایان ضمن اشاره به عزم جزم بسیج در راه همکاری برای کاهش پیک مصرف برق و گذر از پیک تابستان بدون خاموشی گفت: آموزش و فرهنگ سازی در زمینه ی مدریت مصرف و اجتناب از اصراف انرژی برق باید در راس امور قرار بگیرد تا مصرف انرژی در آینده در مسیر درست خود قرار بگیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.