یک مقام سازمان ملل متحد گفت که نیروهای ائتلاف به‌رهبری عربستان مجوز بین‌المللی برای بازرسی کشتی‌هایی را که عازم یمن می‌شوند، در اختیار ندارد.

ائتلاف به‌رهبری عربستان مجوز بازرسی کشتی‌های عازم یمن را ندارد

به گزارش  تسنیم به نقل از یمن پرس، «فرحان حق» سخنگوی رسمی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که ائتلاف به‌رهبری عربستان در یمن مجوز بین المللی برای متوقف کردن یا بازرسی کشتی‌هایی را که عازم یمن می‌شوند، در اختیار ندارد.

این مقام سازمان ملل متحد روز گذشته در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری آناتولی گفت: نیروهای ائتلاف مجوزی بین المللی از سوی شورای امنیت سازمان ملل دریافت نکرده‌اند که به آنها اجازه بازرسی کشتی‌های حامل کمک‌های بشردوستانه برای یمن را بدهد.

وی افزود: ما پیش از این گفتیم که بهتر است کشتی‌های حامل کمک‌های بشردوستانه برای یمن به جیبوتی بروند و از آنجا یک سازمان بین‌المللی بر آن نظارت کند و هماهنگی‌های لازم را برای انتقال آن به یمن انجام دهد.

این در حالی است که «احمد عسیری» سخنگوی ائتلاف تجاوز به یمن پیش از این در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره، گفته بود: نیروهای ما حق بازرسی از کشتی حامل کمک‌های ایران برای یمن را دارند و بعد از اینکه این کشتی بازرسی شد، به آن اجازه می‌دهیم که به مسیر خود ادامه دهد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.