کارشناس هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی کشور گفت: روزانه بیش از 2 میلیون تن زباله پلاستیکی در ایران تولید می‌شود.

تولید روزانه بیش از 2 میلیون تن زباله پلاستیکی در ایران
به گزارش ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، مهیار صفا در کارگاه آموزشی مدیریت پسماند زباله که برای دهیاران شهرستان زاهدان در استانداری برگزار شد افزود: مردم و مسئولان هوشیار باشند اگر در امر تولید و بازیافت زباله مدیریت مناسبی صورت نگیرید حیات نسل‌های آینده با مخاطره جدی مواجه خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر مدیریت صحیح پسماندهای زباله بیان کرد: متاسفانه به امر تولید و بازیافت زباله در سطح کشور هیچ توجهی نمی‌شود.

کارشناس مدیریت پسماند ابراز کرد: با صراحت می‌توانم بگویم که کاهش بارندگی در سطح استان سیستان و بلوچستان به دلیل تولید بالای زباله و رها کردن آن درمحیط زیست است.

صفا با اشاره به تولید انبوه زباله و تاثیر آن بر نزولات جوی افزود: گاز سمی تولید شده از سوی زباله ها به شدت بر شرایط جوی تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: سالانه بیش از 10 میلیون تن بطری پلاستیکی در ایران تبدیل به زباله می‌شود.

صفا اضافه کرد: در بحث تولید زباله‌های این چنینی ایران 4.5 برابر متوسط جهانی تولید زباله دارد.

کارشناس هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی کشور در ادامه گفت: از نظر تولید گاز گلخانه‌ای کشور ما رتبه هفتم جهان را به خود اختصاص داده است.

وی با تهدید دانستن این موضوع اظهار کرد: متاسفانه ایران از نظر تولید زباله در وضعیت وخیمی قرار دارد.

صفا با بیان اینکه تولید زباله ایران روزانه بیش از دو میلیون تن است بیان کرد: در این میان تولید 300 تن زباله بیمارستانی و 9 هزار تن زباله صنعتی بسیار نگران کننده است.

این کارشناس با تاکید بر مدیریت صحیح پسماند تصریح کرد: باید شرایط فراهم شود که اولا زباله تولیدی کاهش یابد و ثانیا زباله‌های خانگی به تفکیک تر و خشک و همچنین پلاستیکی و.. بازیافت شود.

کارشناس هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی کشور افزود: عمده دلیل رشد بیشتر بیمارهای سرطانی و واگیری ناشی از تولید انبوه زباله است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.