مقامات مالزی روز جمعه خواستار مذاکره فوری با دولت های بنگلادش و میانمار در مورد ورود شمار زیادی از مهاجران غیرقانونی این دو کشور به جزیره لنکاوی مالزی شدند.

مالزی خواستار مذاکره فوری با میانمار و بنگلادش شد

به گزارش  قدس آنلاین  به نقل از ایرنا، علوی ابراهیم، از مقامات بلندپایه وزارت کشور مالزی، گفت که عناصری از قاچاق انسان در ارتباط با ورود جمعی بی سابقه مهاجران غیرقانونی به این کشور به دست آورده اند.

وی گفت که مالزی به خاطر کسب اطمینان از تکرار نشدن این قبیل حوادث خواستار گفتگوی فوری با دولت های میانمار و بنگلادش است.

به نوشته تارنمای روزنامه استار، این مقام مالزیایی همچنین تاکید کرد تایلند نیز به دلیل اینکه قاچاق مهاجران از طریق مرز مشترک این کشور با مالزی انجام می شود، باید در این موضوع گفتگو داشته باشد.

مالزی در حالی خواستار گفتگو با دولت های میانمار و بنگلادش شده است، که طی هفته های گذشته پس از کشف گور جمعی مسلمانان میانماری در جنگل های بین مرز این کشور با تایلند و همچنین شناسایی بازداشتگاه های زیادی در این نقطه مرزی، انگشت اتهام به سوی مالزی اشاره رفت.

اگر چه مقام های مالزی اتهامات مبنی بر دست داشتن برخی از مالزیایی ها در قاچاق انسان را رد کرده و اعلام کردند که شواهد کافی برای اثبات این اتهامات وجود ندارد، اما درخواست گفتگوی فوری مالزی را می توان نشانه نگرانی این کشور عنوان کرد.

مالزی و اندونزی اوایل این هفته بیش از دو هزار مهاجر میانماری و بنگلادشی مسلمان را در آب های دو کشور نجات دادند.

حدود 600 مهاجر مسلمان روهینگیایی از میانمار و بنگلادش پس از یک هفته تحمل سفر در حالی که سوخت دو قایق چوبی ان ها تمام شده بود، از امواج دریا نجات داده شدند.

یک گروه 400 نفره دیگر از مهاجران میانماری و بنگلادشی نیز روز دوشنبه در سواحل غربی اندونزی نجات یافتند، اما دولت جاکارتا با این بهانه که این افراد قصد مالزی دارند، آن ها را در دریا نگه داشته است.

علاوه بر اندونزی، مالزی نیز این هفته با موجی از مهاجران غیرقانونی مواجه شد و مقامات امنیتی این کشور از بازداشت یکهزار و 18 مهاجر غیرقانونی میانماری و بنگلادشی در لنکاوی خبر دادند که پس از شکسته شدن قایق هایشان به سواحلی مالزی رسیده بودند.

حدود 140 هزار مهاجر میانماری در مالزی حضور دارد و آبهای اطراف این کشور نیز کانال ورود شمار بیشتری از مهاجران غیرقانونی است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.