۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
کد خبر: 283451

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت :درپی تهیه طرحی جامع در زمینه موضوع هسته ای هستیم تا حقوقی از حق ملت ایران در مذاکرات هسته ای ضایع نشود.

طرح جامع برای حفظ حقوق هسته ای ایران


به گزارش قدس آنلاین به نقل از صدا وسیما ، سیدحسین نقوی حسینی درسخنان پیش ازخطبه های نمازجمعه تهران خطاب به تیم مذاکره کننده افزود: در مقابل دشمنی هستید که خونخوار و کینه توز است.

وی گفت: تیم مذاکره کننده باید بداند که دشمن درمقابل آنها ایستاده است و باید چشمشان را باز کنند و این مزور و کینه توزی دشمن را متوجه شوند و اجازه ندهند به هیچ وجه به عزت وهیبت ملت ایران جسارت شود.

نقوی حسینی گفت: در مذاکرات ، سرداری کنید و این ملت بزرگ پشت سر شماست و ما برای توافق خوب وارد میدان شده ایم.وی افزود: توافق خوب این است که حقوق مردم به طور تمام و کمال حفظ شود.

نقوی گفت: باید در چارچوب آژانس اجازه هرنوع تحقیق و تفحص داده شود.وی افزود: باید در مذاکرات حق تحقیق و توسعه ملت ایران در علوم هسته ای حفظ و تحریم ها یکجا برداشته شود.

سرنوشت صدام در انتظار رژیم آل سعود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت : رژیم آل سعود جایگاه خود را درجهان اسلام از دست داده و خائن حرمین شریفین است.

سیدحسین نقوی حسینی درسخنان پیش ازخطبه های نمازجمعه تهران خطاب به رژیم آل سعود گفت: از سرنوشت صدام درس بگیرید همین آمریکایی ها به صدام چراغ سبز نشان دادند ودرپایان صدام را از بین بردند.

وی افزود: سازمان های بین المللی ونهادهای مدافع حقوق بشر باید رژیم آل سعود را جنایتکار جنگی معرفی کنند.

نقوی حسینی با بیان اینکه درعصر بعثت ؛ جاهلیت سنتی ، پیامبر اکرم (ص) را بسیار دل آزرده کرد و امروز هم جاهلیت مدرن به دست ابوسفیان ها و ابوجهل ها دل حضرت پیامبر اعظم (ص) را می آزارد.

وی با اشاره به اینکه امروز جهان اسلام از دو سو مورد محاسبه ، تجاوز و ظلم قرار گرفته است ، گفت : از یک سو رژیم صهیونیستی ، قدس و ملت مظلوم فلسطین ، لبنان و غزه را محاصره  کرده است و کودکان و زنان مسلمان را به خاک و خون می کشد و منزل آنان را منهدم و از کمک رسانی به آنان جلوگیری می کند.

نقوی حسینی افزود: ازسوی دیگر رژیم آل سعود نیز بخش دیگری از جهان اسلام را مورد تجاوز قرار داده و با استفاده از انواع سلاح ها به کشتار مردم بی دفاع یمن پرداخته است و از امدادرسانی به آنان جلوگیری می کند.

وی گفت : امروزه رژیم آل سعود در کنار رژیم صهیونیستی علیه جهان اسلام قرار دارد.

نقوی حسینی با بیان اینکه سوالی که برای همه وبه ویژه مسلمانان مطرح می شود این است که گناه مردم یمن چیست ودریمن چه اتفاقی افتاده است که با مردم یمن اینگونه رفتار می کنند و متجاوزان باید به این سوال پاسخ بدهند.

وی گفت: یمن بیش از نیم قرن حیاط خلوت عربستان بود و رژیم آل سعود بر مردم یمن دیکتاتور می گماشت و هر طور که می خواست با مردم یمن برخورد می کرد.نقوی حسینی افزود : در چند سال اخیر ملت بزرگ یمن آرام آرام به سوی وحدت و حرکت انقلابی گام برداشتند تا یک حکومت مستقل و با ارزش های دینی و اعتقاداتی خودشان روی کار آورند و این ، گناه مردم یمن است.

وی گفت: عربستان هر موقع و هر طوری می خواست برای مردم یمن تصمیم می گرفت و امروزه که این حرکت انقلابی و ملی و وحدت بخش در یمن آغاز شده است ، رژیم آل سعود و آمریکاییها توان تحمل آن را ندارند.نقوی حسینی افزود: اگر حرکتی خارج از مدار آمریکایی ها رخ دهد ضد حقوق بشر و ترویست است.

وی به آغاز تهاجمات علیه مردم یمن که ضد دیکتاتور خونخوار برخاسته بودند ، اشاره کرد و گفت: عربستان تهاجم به ملت یمن را آغاز کرده و زنان و کودکان و مردم بی پناه را به خاک و خون کشیده است و در این تهاجمات از پیشرفته ترین سلاح ها استفاده می کند و کشورهای غربی ، یمن را به دست رژیم آل سعود به یکی از آزمایشگاه های سلاح اتمی تبدیل کردند سلاح هایی که برای اولین بار به کار گرفته می شود و در شناخت آنها متحیر مانده ایم.

نقوی حسینی گفت: امروزه مثلث جنایت رژیم آل سعود، صهیونیست و آمریکا سلاح هایی را برای کشتار مردم یمن به کار می برند که تاکنون بیش از چهار هزار نفر را به خاک و خون کشیده اند و 7 هزار نفر را مجروح کرده اند.

وی افزود: مردم یمن هیچ امکاناتی ندارند و مجروحان آنها با جراحت های سنگین بدون پزشک و بیمارستان با مرگ و زندگی دست و پنجه نرم می کنند.نقوی حسینی گفت: همین مردم مجروح و شهید داده ، مومن و استوار ایستاده اند و خواهان سقوط رژیم آل سعود هستند.

وی افزود : تا امروز بیش از 900 تاسیسات عمومی در یمن با خاک یکسان شده که محل های تامین آب و برق، خدمات بهداشتی و درمانی بوده است.

نقوی حسینی گفت: امروز در یمن فاجعه انسانی در حال وقوع است اما جوامع و سازمان های بین المللی که برای اعدام یک قاتل بیانیه علیه کشورها صادر می کنند ، همچنان سکوت کرده اند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی که بیخ گوشش شاهد یک حرکت آرام و منطقی تحت عنوان انصارالله بود توان تحمل آن را نداشت و این رژیم 300 سال حکومت طایفه ای و پلیسی بر عربستان دارد و چنین حکومتی نمی تواند حرکت مردمی یمن را تحمل کرد.

نقوی حسینی گفت: این رژیم می داند که اگر حکومت مردم سالاری در یمن ایجاد شود ، حکومت خود را از دست می دهد و آمریکا و رژیم صهیونیستی و همپیمان او هم در کنار رژیم آل سعود ایستاده اند ، چون مردم یمن از انقلاب اسلامی و مردم سالاری دینی الهام گرفتند.

وی افزود: از ملت یمن حمایت می کنیم و برای حمایت خود نیاز به هیچ مجوزی نداریم.

نقوی حسینی گفت: البته در حوادث یمن مداخله نمی کنیم و اگر مداخله می کردیم عربستان همان هفته اول محو می شد.

وی افزود: کشتی نجات با هدف کمک رسانی به مردم یمن حرکت کرده است و ما این کشتی نجات را به مردم یمن می رسانیم.

نقوی حسینی گفت : به هیچ قدرتی اجازه نمی دهیم که کشتی نجات ما را بازرسی و متوقف کند،در این کشتی آب و غذا برای مردم یمن می بریم.

وی افزود: از مردم جهان ، نهادها و موسسات بین المللی می خواهیم که برای پایان دادن به تهاجمات علیه مردم یمن یکپارچه به صحنه بیایند و جلوی این تجاوزات را بگیرند.

نقوی حسینی گفت: پس از پایان یافتن تجاوزات باید بستر لازم برای گفتگوی یمنی - یمنی فراهم  شود و باید خود مردم یمن و گروه های داخلی یمنی که به ملت جنایت نکرده اند ، خودشان مشکلات یمن را حل کنند و مردم یمن باید خود تصمیم بگیرند و بستر لازم برای کمک رسانی به مردم یمن فراهم شود.وی با بیان خاطره ای از مجروح یمنی افزود: این مرد یمنی که پنج فرزند خود را در حوادث یمن از دست داده بود ، مقاوم بود و می گفت ما می ایستیم و خواهان نابودی رژیم آل سعود هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.