قدس آنلاین- تبریز:امام جمعه تبریز گفت: نباید مشکلات جامعه را به مذاکرات و تحریم ها گره زد و باید به ظرفیت های داخلی تکیه و توجه کرد چرا که فقط با تکیه به ظرفیت های داخلی جامعه مشکلات حل خواهد شد.

اعدام شیخ نمر طومار حکومت آل سعود را خواهد پیچید/دولت و ملت ایران شرایط ذلت بار غربی ها در مذاکرات هسته ای را نخواهند پذیرفت

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز که در مصلی اعظم حضرت امام خمینی(ره) این شهر برگزار گردید، با تبریک فرا رسیدن عید مبعث، اظهار داشتند: عید مبعث بزرگترین عید نجات بشریت از ضلالت و گمراهی است و امیدوارم تمامی مسلمانان جهان علی الخصوص مردم مسلمان و مظلوم یمن، تحت لوای رسول اکرم(ص) پیروز و موفق شوند.

وی اضافه کرد: روز مبعث، روز میلاد ارزش هاست؛ ارزش هایی که زنده به گور می شد و اصالت هایی که در بستر احتضار رو به خاموشی می رفت.

آیت الله مجتهد شبستری ادامه داد: عید مبعث روزی است که نهضت معنوی پیامبر اسلام(ص) شروع شد و انقلابی عظیم در عالم بشری به وجود آمد که هنوز برکات آن ادامه دارد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به نامگذاری ۲۵ اردیبهشت ماه به عنوان روز خانواده، با انتقاد از گسترش بی‌رویه و رو به افزایش پدیده طلاق در کشور خاطر نشان کرد: اینکه در جامعه اسلامی آمار طلاق روز به روز رشد کرده و به ۲۰ درصد ازدواج‌ها برسد، جای تاسف و تامل بسیار دارد.

خطیب جمعه تبریز بی اخلاقی، بی‌توجهی به آموزه‌های دینی و توجه بیش از حد به زندگی غربی را از عوامل مهم گسترش طلاق در جامعه عنوان کردند.

ایشان با ابراز تاسف از افزایش آمار طلاق در کشور، افزود: ترویج سبک زندگی غربی در کشور، زنگ خطر افزایش طلاق را به صدا در آورده و این آفت بزرگی است.

آیت الله مجتهد شبستری در ادامه به هفته هلال احمر اشاره کردند و افزود: هلال احمر سازمان مردمی خدمتگزار بوده که با پشتوانه کمک های مردمی در حوادث گوناگون از قبیل سیل و زلزله به کمک نیازمندان می شتابند.

وی صدور حکم اعدام برای آیت الله شیخ نمر، روحانی مجاهد شیعه عربستان از سوی حکام رژیم آل‌سعود را محکوم کردند و افزود: اگر این جنایت وحشیانه اتفاق بیفتد رژیم سفاک سعودی از هم می‌پاشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این حکم نشان دهنده ضعف و استیصال این خاندان است و این اقدام اهانت آشکار به وجدان‌های بیدار بشری و مسلمانان جهان است، افزود: این روحانی مجاهد عاشق شهادت است که عین سعادت برای او است، اما اینکه مجامع جهانی در این زمینه سکوت اختیار کرده و در خفقان به سر می‌برند، جای تامل و تعجب بسیار دارد.

وی با هشدار به رژیم آل‌سعود، تصریح کرد: عربستان اگر حکم اعدام روحانی مجاهد شیعه شیخ نمر را اجرا کند هم مردم عربستان و هم مردم مسلمان دنیا عکس‌العمل نشان خواهند داد و مطمئنا این حکم اجرا شود نفس‌های آخر حکام آل سعود قطع می‌شود.

امام جمعه تبریز بیان کرد: رژیم آل سعود مقررات و قوانین بین المللی را رعایت نمی کند چه رسد به قوانین اسلامی و باید به جای اینکه بگوییم خادم الحرمین بگوییم خائن الحرمین، چرا که با جنایات خود عملا علیه اسلام و حقوق بشر گام می نهند.

وی در بخش دیگری از بیاناتشان با بیان اینکه کمپ دیوید محل استراحت رئیس جمهور آمریکا محسوب می‌شد، افزود: امروز اوباما کمپ دیوید را مرکز و کانون فتنه کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بیان کرد: با توجه به شرایط حساس منطقه و جهان اسلام رئیس جمهور آمریکا برای نجات دادن عربستان از باتلاق یمن و رایزنی و مشورت آمریکا با نوکران منطقه‌ای خود برای مقابله با قدرت روز افزون ایران سران مرتجع عربی را به کمپ دیوید دعوت کرد.

ایشان افزودند: البته کمپ دیوید این روزها بنگاه معاملاتی آمریکا برای فروش جنگ افرازهای خود به دولت‌های خاورمیانه تبدیل شده است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه دادند: پادشان عربستان به دلیل کهولت سن و بیماری آلزایمر برای پیشگیری از آبروریزی در این جلسه شرکت نکرد و دو تن از تازه به دوران رسیده‌های خود را به این جلسه فرستاد.

ایشان تصریح کردند: حاکمان بی‌ریشه آل‌سعود و آل‌خلفیه و برخی شرکای قدرت‌طلب هشدار داد  باید بدانند این راه که برای حفظ تاج و تخت خود دست به دامن آمریکا و رژیم صهیونیستی شده‌اید بدانید به جز کوتاه کردن مسیر پرتگاه سقوط و اضمحلال و نابودی ثمری نخواهد داشت.

آیت الله مجتهد شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات آل سعود در یمن تصریح کرد: سعودی‌ها مرتکب خطای بزرگی در یمن شده‌اند و قطعاً آثار جنایتی که مرتکب شده‌اند، گریبان خود آنها را خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه کشتار مردم مظلوم یمن باید هرچه سریع‌تر متوقف شود، افزود: قضایای یمن نشان می‌دهد که یک تفکر غیر حکیمانه و جاهلانه‌ای در درون سعودی‌ها، در مورد مسائل یمن تصمیم‌گیری می‌کند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مسئولین دولتی و تیم مذاکره کننده دقت کافی را داشته باشند که عزت و شرف مسلمین، کوچکترین لطمه ای نخورد، چرا که اسلام دستور به حفظ عزت مسلمین داده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: حتی بر فرض اگر تمامی تحریم ها برداشته شود باز هم مشکلات کشور حل نخواهد شد چرا که مشکلات اقتصادی کشور ریشه درونی دارد و نسخه شفاء بخش آن نیز اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به اقتصاد مقاومتی، تاکید کرد: افزایش تولید و صرفه جویی دو عامل مهم و اساسی در پیشبرد اقتصاد مقاومتی است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در خاتمه خاطر نشان کرد: نباید مشکلات جامعه را به مذاکرات و تحریم ها گره زد و باید به ظرفیت های داخلی تکیه و توجه کرد چرا که فقط با تکیه به ظرفیت های داخلی جامعه مشکلات حل خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.