قدس آنلاین- تبریز: رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: تکرار ماجرای اندلس در ایران، مهمترین هدف دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

امروز داخل در یک جنگ تمام عیار فرهنگی هستیم/مراقب تکرار ماجرای اندلس در ایران باشیم

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با اساتید حوزه‌های علمیه آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه معلمی شغل انبیاست و شما اساتید حوزه‌های علمیه وارث انبیاء هستید، اظهار داشت: تزکیه، تعلیم و تربیت مردم، مهم‌ترین رسالت پیامبر گرامی اسلام(ص) بود و شما عزیزان که هر دو جنبه معلمی و مربیگری را برعهده دارید باید ادامه دهنده راه انبیاء باشید.

وی ادامه داد: اگر معلمین و اساتید دانشگاه‌ها و مدارس، صرفا جنبه تعلیمی دارند، شما عزیزان علاوه بر این جنبه، مربی بوده و مصداق بارز «یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه» هستید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بخشش و احسان مالی در مقابل بخشش علمی و تعلیم و تربیت قابل قیاس نیست، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) بشر را از حیات حیوانی به سمت حیات انسانی و الهی برده و شرافت انسانی را احیا کرد و تحول بزرگی در روح بشر ایجاد کرد.

وی ضمن بیان حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) که می فرمایند: بعد از من دو دسته معلمین و شهداء بخشنده ترین بخشنده ها هستند، در تشریح این حدیث بیان کردند: رسول اکرم(ص) در این حدیث درجه معلم را با درجه شهیدی که جان خودش را فداء کرده یکسان قرار داده اند و این نشانگر اهمیت و مقام معلم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: شهید عزیزترین سرمایه که هستی خودش است را تقدیم می کند و این بالاترین سخاوت و بخشندگی است و معلم نیز آنچه را که بلد است در اختیار دیگران قرار داده و دیگران را از علم نافع و مفید خود سیراب می‌کند و طبق حدیث پیامبر اکرم(ص) درجه این دو یکسان است.

وی افزود: متاسفانه شنیده می شود در بعضی مدارس و دانشگاه‌ها برخی از اساتید مشغول شبهه پراکنی در بین دانش آموزان و دانشجویان هستند و باید با این موارد به طوری جدی برخورد شود.

آیت الله مجتهد شبستری تاکید کرد: طلاب و روحانیون باید در کنار تبلیغ اسلام ناب و معرفت افزایی، توجه ویژه ای نسبت به تربیت نسل جوان و پویای جامعه داشته باشند، چرا که آینده کشور متعلق به نسل جوان و نوجوان امروز است.

وی ممحض در درس خواندن و فعالیت های علمی، نظم و انضباط، مجهز بودن به مسائل روز، مخاطب شناسی و برخورد با مخاطب، و مهم تر از همه تهذیب نفس را از مسائل لازم برای طلاب و روحانیون برشمرد و تاکید کردند: طلاب و روحانیت معظم باید شبهات روز را رصد کرده و مورد بحث و بررسی و  قرار دهند و به آنها پاسخ‌های علمی، دقیق و قانع کننده بدهند.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: طلاب و روحانیون در جاهایی که تخصص کافی ندارند ورود پیدا نکنند و سعی کنند همه  مطالب و سخنرانی‌هایشان مستند و قوت علمی مستحکم برخوردار باشد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تاکید کرد: روحانیت معظم در شرایط فعلی که تحت تهاجمات گسترده و مبتذل غرب هستیم، بر فعالیت‌های بصیرت افزایی و معرفت دهی خود بیافزایند، چرا که داخل در یک جنگ تمام عیار فرهنگی هستیم.

ایشان در ادامه خاطرنشان کرد: دشمن بعد از اینکه از طریق نظامی نتوانست حرکت ما را متوقف نماید از راه جنگ نرم و فعالیت های روانی وارد میدان شد و شبانه روز تلاش می‌کند تا جوانان را از ولایت فقیه دور کرده و به سمت انحراف و ابتذال بکشاند و وظیفه حوزه و روحانیت است تا در خط مقدم جبهه جنگ نرم به مقابله بپردازد.

آیت الله مجتهد شبستری اضافه کرد: طلاب و روحانیت معظم باید شبهات روز را رصد کرده و مورد بحث و بررسی و  قرار دهند و به آن ها پاسخ‌های علمی، دقیق و قانع کننده بدهند.

وی ادامه داد: طلاب عزیز باید نسبت به مسائل سیاسی روز، مثل مسئله مذاکرات هسته‌ای، آشنایی داشته و توطئه‌های دشمنان را بدانند و بشناسند و در جامعه بصیرت افزایی و روشنگری کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: برای تقویت حوزه‌های علمیه باید فکری کرد و دغدغه اصلی ما باید این باشد که نسل جوان در خطری جدی است و باید برای این نسل یک فکر اساسی کرد چرا که در معرض ابزارها و تریبون‌های جنگ نرم دشمنان قسم خورده اسلام، مخصوصا تشیع، قرار دارند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی ایران اسلامی را خطر اصلی برای خود می‌داند چرا که محور حمایت و تقویت کشورهای اسلامی است، افزود: دشمنان قسم خورده حساسیت ویژه ای روی این مرز و بوم دارند و اگر فعالیت ننماییم، وضعیت کشور به سرنوشت اندلس دچار خواهد شد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد:  تکرار ماجرای اندلس در ایران، مهمترین هدف دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در اندلس (اسپانیای فعلی) با عملکردی هوشمندانه جوانان را به فساد و تباهی کشاند و به تدریج دین و ایمانشان را هدف گرفت و پس از ضعف ایمان و عقیده و سستی اراده کشورشان را تصرف کرد و نباید بگذاریم تا ماجرای اندلس در ایران تکرار شود.

آیت الله مجتهد شبستری با ذکر این مطلب که دشمن می‌خواهد سبک زندگی غربی را ترویج دهد به گزارش مجله نیوزویک اشاره کردند و افزود: در این گزارش آمده است که در آمریکا قبل از پایان تحصیلات متوسطه نوجوانان معمولا روابط جنسی دارند و بیش از پنجاه و چهار هزار دختر که بین ۱۵ تا ۱۹ سال دارند باردار می شوند و افزایش طلاق به یک سوم ازدواج ها منجر شده و در دو سال اخیر در کشور هلند تعداد کوکان روسپی از چهار هزار به پانزده هزار رسیده و در اروپا در هر چهارده دقیقه یک فقره تجاوز به عنف اتفاق می‌افتد و هرساله ده ها هزار کودک مورد تجاوز قرار می‌گیرند و این‌ها نمونه‌هایی از تمدن غرب است که قبح این ناهنجاری‌ها و اعمال مستهجن از بین رفته و روابط جنسی و عرق و ورق یک امر کاملا عادی به شمار می آید و این ها را می خواهند از طریق ماهواره ترویج دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که در کنار پذیرش طلاب، تعلیم و تربیت آن ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: اساتید و مربیان حوزه های علمیه تربیت طلبه را جدی گرفته و جزو بالاترین عبادت ها حتی بالاتر از تهجد شبانه بدانند.

وی با بیان روایتی از حضرت امیرالمومنین علی(ع) که می فرمایند: «کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم/ مردم را به غیر زبانتان و با اعمال و رفتارتان به دین دعوت نمایید»، گفتند: آن اثر بخشی که اعمال و رفتار ما در مردم دارد، زبان ندارد و باید به این مسئله توجه جدی کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.