قدس آنلاین - منشادی ـ دبیر شورای عالی شهرسازی کشور گفت: ما در سال های اخیر نتوانستیم از فرصت هایمان استفاده کنیم و متاسفانه بافت قدیمی مشهد و توس را نابود کردیم و در حال حاضر چیزی از آن ها باقی نمانده است.

بافت قدیمی مشهد نابود شده است

پیروز حناچی در گفتگوی اختصاصی با قدس آنلاین اظهار داشت: اگر نگاهی به بافت تاریخی مشهد که به نوعی هویت این شهر محسوب می شد بیندازیم می بینیم که این هویت ها از بین رفته اند .

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: متاسفانه در مشهد ساخت و سازها بدون هدف بوده و هر کس نفوذی در ارگان های دولتی داشته است از موقعیت خود استفاده کرده و مخصوصا در اطراف حرم اقدام به ساخت و ساز کرده است.  

وی با اشاره به اینکه نداشتن سند چشم انداز در خصوص ساخت و سازها یکی از معضلات است گفت: من معتقدم که داشتن چشم انداز بسیار مهم است و اگر نگاهی به ساخت و سازهای اطراف حرم داشته باشیم متوجه می شویم که حاشیه بر متن سایه انداخته است.

حناچی در پاسخ به این سوال که چطور می شود از این معضل جلوگیری کرد، اظهار داشت: طبق برنامه جدید قرار است یکپارچه سازی را از اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) شروع کنیم ضمن اینکه باید تمام ساخت و سازها در کمیسیون ماده 5 مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.