رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "تقاضا برای خرید مسکن در کشور کاهش پیدا کرده است"، گفت که در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات و حصول توافق نهایی، باز هم اتفاق جدیدی در قیمت مسکن رخ نخواهد داد.



کشور از مصالح ساختمانی اشباع شده است/قیمت مسکن تغییری نمی‌کند

ارسلان فتحی‌پور در گفت‌وگو باایسنا،در پیش‌بینی از آینده بازار مسکن، گفت: با وجود اینکه شاخص اقتصادی از منفی 5/8 درصد رشد داشته است اما هنوز به مثبت نرسیده است. از طرف دیگر درآمد سالانه و درآمد خالص و ناخالص کشور حکایت از آن دارد که هنوز رکود داریم.

وی با بیان اینکه تولیدات مصالح و مواد اولیه ساختمانی در کشور اشباع شده است، افزود: در هیچ زمانی اینطور نبوده که از تولیدات مواد اولیه اشباع شده و انبارهای پر داشته باشیم اما تقاضا پایین باشد. در حال حاضر تقاضا برای خرید مسکن کاهش پیدا کرده آن هم به این دلیل که قیمت‌ها بسیار بالاست.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد که به دلیل کاهش قیمت مصالح ساختمانی و اشباع آن در بازار، مذاکرات هر نتیجه‌ای هم داشته باشد تفاوتی در وضعیت اقتصادی شاهد نخواهیم بود. شرایط همین‌طور باقی می‌ماند و اتفاق جدیدی در عرصه مسکن رخ نمی‌دهد چون ساخت مسکن در کشور اشباع شده است.

به گفته وی، اگر مذاکرات هسته‌ای هم به نتیجه برسد، در قیمت مسکن تغییری حاصل نمی‌شود و در حال حاضر قیمت مسکن بسیار غیرواقعی و کاذب است و همین قیمت بالا باعث شده که مردم توانی برای خرید مسکن نداشته باشند.

 
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.