۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 283773

منابع نزدیک به ائتلاف عربی علیه یمن از احتمال تمدید آتش بس موقت که نیمه شب یکشنبه به پایان می‌رسد، خبر دادند.

احتمال تمدید آتش بس در یمن
به گزارش  (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری یمن الان، ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان از هفته گذشته در این کشور آتش بس "انسانی" به مدت پنج روز اعلام کرد و قرار است نیمه شب یکشنبه به پایان برسد این در حالی است که منابع نزدیک به ائتلاف عربی از احتمال تمدید آتش بس خبر دادند.

با وجود اعلام آتش بس در یمن در چند روز گذشته هم ائتلاف و هم نیروهای درگیر در یمن از جمله نیروهای حامی عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن بارها به نقض آتش بس پرداخته‌اند.

از سوی دیگر یحیی محمد عبدالله صالح، برادر زاده علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن و رئیس سابق ستاد امنیت مرکزی این کشور عربستان را به مبارزه طلبید و گفت: من و تمامی یمنی‌ها عربستان را به مبارزه می‌طلبیم تا مداخله زمینی خود را آغاز کند زیرا عربستانی‌ها زمانی که با قبایل و ارتش مواجه شوند احساس درد خواهند کرد.

وی گفت: عربستان با مداخله در یمن خود را گیر انداخت و مردم یمن نسبت به مداخله خارجی به ویژه از سوی عربستان حساس هستند.

یحیی محمد عبدالله صالح خاطرنشان کرد: آتش بس عربستان دروغ دیگری به همان روش اسرائیل است به ویژه اینکه شاخه‌های عربستان در یمن مثل القاعده، داعش، انصار الشریعه و سایر تندروها هرگز به آتش بس پایبند نخواهند بود و به دستور عربستان دست به کشتار و تخریب می‌زنند.

در همین حال احمد عبید بن دغر، معاون اول رئیس حزب کنگره ملی یمن اعلام کرد که رهبران این حزب معتقدند دیگر علی عبدالله صالح برای ریاست این حزب مناسب نیست.

وی ضمن تاکید بر اینکه کار گذاشتن صالح از رهبری حزب بارها مورد بررسی قرار گرفته خواهان برگزاری کنفرانسی از سوی این حزب و انتخاب رهبر جدید شد.

بن دغر از جنبش انصارالله یمن خواست تا "مشروعیت" قانون اساسی را به رسمیت شناخته و به قطعنامه شورای امنیت پایبند باشند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.