رییس مجلس دومای روسیه با اشاره به این که مسکو باید به دنبال توافقات جدید با اروپا باشد، از کشورهای اروپایی دعوت کرد تا برای دستیابی به رویکردهای جدید و پیشرفت در زمینه تدوین دستور کار مشترک با روسیه تلاش کنند.

رییس دوما: باید به دنبال توافقات جدید با اروپا باشیم

به گزارش ایسنا، سرگئی ناریشکین، رییس مجلس دومای روسیه در مقاله‌ای با عنوان "متحدان طبیعی" که در روزنامه روسییسکایا گازتا منتشر شد، با اشاره به این که اروپای بزرگ توسط افرادی ساخته شده که درس‌های جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم را آموخته بودند، نوشت: این افراد اکنون می‌گویند که گسترش ناتو اشتباه بوده و اروپا با دنباله‌روی از سیاست کشوری که در آن سوی اقیانوس و در فاصله هزاران مایلی قرار دارد، خود را با مخاطرات زیادی مواجه کرده است.

 

رییس مجلس دوما در این رابطه به حوادث اوکراین اشاره کرد که به نوشته وی، نشان می‌دهد اروپا باید از سیاست مستقلی در امور بین‌المللی پیروی کند.

 

ناریشکین به کشورهای اروپایی هشدار داد که اگر در حال حاضر مقابل فشار آمریکا ایستادگی نکنند، واشنگتن در آینده با استفاده از ابزار مختلفی از جمله سازمان تجارت جهانی، به اقداماتی برای خدشه‌دار کردن حاکمیت اقتصادی اتحادیه اروپا ادامه خواهد داد.

 

رییس مجلس دوما نوشت: مخالفان اروپایی هم اکنون درک می کنند که وابستگی به دیوان‌سالاری بین المللی که تا اندازه زیادی توسط وزارت امور خارجه آمریکا هدایت می شود، اروپا را به بن بست کشیده و با مشکلات زیادی روبرو کرده است و شمار افرادی که به این موضوع پی می برند، به تدریج بیشتر می‌شود.

 
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.