۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
کد خبر: 284313

رئیس کل بانک مرکزی از تصویب افزایش وام مسکن در شورای پول و اعتبار خبرداد.

افزایش وام مسکن به 80 میلیون تومان

به گزارش قدس آنلاین ولی الله سیف در مصاحبه با خبرگزاری صدا وسیما ، با اشاره به مصوبات شورای پول و اعتبار که امشب برگزار شد گفت : بر اساس این مصوبات و با هدف رونق تولید در بخش مسکن و ارتقاء قدرت خرید خانوارها و تشویق پس انداز متقاضیان مسکن و برای تحقق سیاست های تنظیمی دولت برای خروج غیر تورمی اقتصاد از رکود شورای پول و اعتبار با افزایش تسهیلات خرید مسکن موافقت کرد.


سیف  افزود : بر این اساس حساب صندوق پس انداز مسکن یکم ویژه خانه اولی ها از محل سپرده گذاری واجدان شرایط با حداقل دوره انتظار یکسال جهت اعطای تسهیلات خرید مسکن  از محل این حساب تاسیس می شود .


به گفته وی؛ سقف فردی تسهیلات مسکن به خانه اولی ها از محل این طرح در شهر تهران، شهرهای بزرگ بالای 200 هزار نفر جمعیت و سایر مناطق شهر به ترتیب به میزان 80 ، 60 و 40 میلیون تومان  تعیین شد .


رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات اعطایی از محل این حساب 14 درصد تعیین شده است گفت: بانک مسکن  در پذیرش سپرده گذاران  و اعطای تسهیلات  ملزم به رعایت  تعادل منابع و مصارف است .


سیف دوره بازپرداخت  تسهیلات حساب صندوق پس انداز مسکن یکم را  12 سال اعلام کرد .


رئیس کل بانک مرکزی همچنین  با بیان اینکه شورای پول و اعتبار ضمن لغو ممنوعیت  اعطای تسهیلات خرید مسکن توسط بانکها که در گذشته  تصویب شده بود  موافقت کرد امکان اعطای تسهیلات خرید  و ساخت مسکن  علاوه بر بانک مسکن  توسط همه بانکهای دولتی و خصوصی اعطا شود.


به گفته آقای سیف بر این اساس همه بانکهای دولتی و خصوصی می توانند  برای شهر تهران  به میزان 60 میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای بزرگ بالای 200 هزار نفر 50 میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی و سایر مناطق شهری  40 میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی با نرخ  سود مصوب شورای پول و اعتبار وام مسکن  پرداخت کنند .


وی افزود : اعطای تسهیلات  ساخت مسکن  با رعایت  سقف مشارکت مدنی بانکها  یعنی حداکثر 80 درصد خواهد بود .


رئیس کل بانک مرکزی گفت : این مصوبات  ابتدای هفته آینده به همه بانکها ابلاغ می شود  و از زمان ابلاغ آن  بانکها  می توانند  این مصوبات را اجرا کنند .


وی ابراز امیدواری کرد : با این مصوبات شورای پول و اعتبار بخش مسکن از رکود فعلی خارج و وضعیت بهتری پیدا بکند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.