قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با مروری بر صفحات اول امروز روزنامه ها.

از "خط و نشان آقای رئیس کل برای بانک ها" و "6 میلیون نفر در نوبت حذف یارانه ها" تا "طالبان در تهران"

خط و نشان آقای رئیس کل برای بانک ها

روزنامه "قدس" با بیان اینکه "سخنگوی دولت، اظهارات وزیر اقتصاد را رد کرد"، رد تیتر یک خود نوشت: "حمایت بانک مرکزی از سپرده گذارانت موسسه های مالی ورشکسته"

روزنامه "همشهری" نیز در تیتر یک خود نوشت: "تکلیف برخورد با موسسات مالی غیرمجاز معلوم شد"

روزنامه اقتصادی "آسیا" نیز در این خصوص از ابلاغیه دولت به دستگاه های نظامی و انتظامی خبر داد و نوشت: "بساط موسسات مالی غیرمجاز را برچینید"

در تیتر یک روزنامه "قانون" از "خشم سیف از عملکرد بانک ها" می خوانیم: "موسسات غیرمجاز در نرخ سود تعیین تکلیف نکنند!"

روزنامه "جهان اقتصاد" از "خط و نشان آقای رئیس کل برای بانک ها" نوشت. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "فعالیت های مخفیانه را متوقف کنید"؛ روزنامه "جهان صعنت" نیز این گفته رئیس کل بانک مرکزی را اولتیماتومی به بانک ها دانسته است.

***

غول رکود مسکن بیدار می شود؟

شورای پول و اعتبار با افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن به 80 میلیون تومان موافقت کرد. در همین راستا روزنامه "قدس" در تیتر یک خود نوشت: "با تصویب شورای پول و اعتبار؛ وام مسکن 40، 60 و 80 میلیون تومان شد"

روزنامه "جام جم" نیز در تیتر یک خود نوشت: "وام مسکن افزایش یافت"

گفتنی است وام مسکن در تهران و شهرهای بزرگ 80 میلیون تومان و در شهرهای کوچک 60 و 40 میلیون تومان تعیین شد و با مجوز شورای پول و اعتبار، تمام بانک های کشور وام خرید مسکن می پردازند.

روزنامه "همدلی" نیز در این خصوص به طرح این پرسش پرداخت: "غول رکود مسکن بیدار می شود؟"

***

پیروزی دلچسب در دقیقه92

روزنامه "قدس" در خصوص بازی دیروز پرسپولیس و الهلال که با خوش شانسی قرمز پوشان همراه بود و در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود آنها به اتمام رسید. تیتر زد: "پیروزی دلچسب در دقیقه 92"

"هفت صبح" نیز در این خصوص تیتر زد: "سپاس بی کران از سوشا، داور و مدافع حریف!"

اگر درخشش دروازه بان پرسپولیس نبود و مدافع برزیلی الهلال دروازه خودشان رات باز نمی کرد، سرنوشت بازی می توانست چیز دیگری باشد. حالا رکورد صد در صد پیروزی در قلعه آزادی حفظ شده است.

***

حضور طالبان در ایران؟

یک ماه پس از سفر رئیس جمهور افغانستان، برخی رسانه ها از حضور یک هیات سیاسی منتسب به طالبان در ایران خبر می دهند.

روزنامه "آفتاب یزد" در تیتر یک خود به طرح این سئوال پرداخت: "حضور طالبان در ایران؟!"؛ این روزنامه می نویسد: "روز گذشته خبرگزاری اصولگرای تسنیم خبر داد که هیئتی متشکل از اعضای دفتر سیاسی طالبان افغانستان در قطر وارد تهران شد. این در حالی است که سخنگوی دولت این خبر را تایید نمی کند."

روزنامه "قانون" نیز با بیان اینکه "مسئولان اظهار بی اطلاعی می کنند"؛ تیتر زد: "ادعای حضور مقامات طالبان در ایران"

"ابتکار" نیز تیتر نوشت: "ادعای حضور مهمان ناخوانده در تهران"

روزنامه "شرق" نیز در این خصوص نوشت: "عضو کمیته روابط بین الملل شورای عالی صلح افغانستان در گفت و گو با شرق تایید کرد: طالبان در تهران"

روزنامه "کلید" هم تیتر یکی به این شرح داشت: "طیب آغا برای سومین بار به تهران آمد؛ هیات دیپلماتیک طالبان افغانستان در تهران"

***

خریداران سرخابی صنعتی ها شدند

روزنامه "شهروند" با بیان اینکه: "مزایده واگذاری استقلال و پرسپولیس برگزار شد"، در تیتر یک خود نوشت: "سایپا و ایران خودرو به دنبال خرید سرخابی ها"

روزنامه "هفت صبح" نیز از پیشنهاد 333میلیاردتومانی هدایتی برای پرسپولیس در رقابت با یک شرک خودروسازی نوشته است. در این روزنامه از از قول "قطعه سازان" می خوانیم: "سایپا و ایران خودرو پول دارند بدهی هایشان را بدهند"

روزنامه "گسترش صنعت" نیز با بیان اینکه "خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس تعیین تکلیف شد" در تیتر یک خود نوشت: "خریداران سرخابی صنعتی ها شدند"

***

6 میلیون نفر در نوبت حذف یارانه ها

"وطن امروز" با بیان اینکه "آقای سخنگو خبر پایگاه اطلاع رسانی دولت مبنی بر قطع یارانه نقدی 4 میلیون نفر به نقل از خودش را صحیح نداشت"؛ در تیتر یک خود نوشت: "دولت خودش را تکذیب کرد!"

با وجود این تکذیب؛ روزنامه "کائنات" در تیتر یک خود با بیان اینکه "یارانه دهک های کم درآمد زیاد می شود" در تیتر یک خود نوشت: "6 میلیون نفر در نوبت حذف"

در تیتر یک روزنامه "نسل فردا" از قول وزیر کار نوشته شده است: "افزایش یارانه دهک های کم درآمد"

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.