قدس آنلاین:مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی، گفت: احداث باغ موزه دفاع مقدس در استان، مسأله خیلی مهمی است اما انجام نشدن آن تا کنون جای تاسف دارد و به این لحاظ از مسئولان استان گلایه مندیم، چرا که خراسان شمالی، تنها استان در کشور است که موزه دفاع مقدس ندارد.

احداث باغ موزه دفاع مقدس در خراسان شمالی، معطل تملک زمین

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، سرهنگ احیاء محمد امیری، در جمع خبرنگاران با اظهار گلایه از طولانی شدن روند تملک زمین و احداث باغ موزه دفاع مقدس خراسان شمالی، گفت: ابزار و ادوات جنگی برای موزه را تا چندی دیگر تحویل خواهیم گرفت که در صورت مشخص نشدن زمین موزه در مرکز استان، بنا به تقاضای شهرستان اسفراین، ادوات به این شهرستان و کنار مقبره شهدای گمنام آن منتقل می شود.

وی از انجام رایزنی درباره تملک زمین با شورای شهر بجنورد خبر داد و افزود: راه و شهرسازی استان زمینی حدود دو هکتار در دوبرار که شهرداری بجنورد بر آن ها مالکیت ندارد را به ما تحویل داده اما درخواست ما 25 هکتار بود.

سرهنگ امیری تصریح کرد: زمین از سوی مشاوران بررسی و طرح اولیه تهیه شده و در اختیار راه و شهرسازی قرار گرفته که با تایید بنیاد حفظ آثار مرکز، ادامه کار انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سه میلیارد تومان برای احداث باغ موزه دفاع مقدس اختصاص داده شده است، عنوان کرد: زمانی که تحویل قطعی زمین به بنیاد حفظ آثار استان انجام شود، اعتبارات هم به تناسب جذب خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی با بیان اینکه خراسان شمالی در بین 70 درصد استان های کشور به نسبت جمعیت، بیشترین شهید را در دوران دفاع مقدس دارد، گفت: خراسان شمالی 35 هزار رزمنده در هشت سال جنگ تحمیلی داشت و دارای دوهزار و 772 شهید و 6 هزار جانباز است که برای این استان با این ایثارگری، نبود موزه دفاع مقدس سبب کسر شأن است.

وی به وجود 43 شهید گمنام در استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این شهدا در 20 نقطه خراسان شمالی دفن شده اند و دو میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رهبری برای احداث یادمان شهدای گمنام به استان اختصاص یافته است.

وی همچنین از داشتن سهمیه شهدای گمنام برای استان از بین شهدای گمنام که به تازگی وارد کشور شده اند خبر داد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.