عده‌ای تلاش می‌کنند تا با بازسازی چهره اصلاح‌طلبان و گروه‌های مختلف در قالب حامیان دولت در انتخابات پیش رو ظهور پیدا کنند اما همه مردم حقیقت افراطیان و برخی تجدید نظر طلبان را می‌دانند که این گزینه‌ها هیچ جایگاهی در بین مردم ندارند.

بازسازی چهره اصلاح‌طلبان در قالب حامیان دولت در انتخابات

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: آنهایی که برای انتخابات مجلس دهم در حال طراحی ایده و شعارهای متفاوت هستند تا برخی از اصلاح‌طلبان افراطی و حتی فتنه‌گران را راهی مجلس کنند، در این مسیر با ناکامی روبه‌رو شده و شورای نگهبان خواب آنها را آشفته می‌کند.

وی به پررنگ شدن فضای انتخابات در کشور و تلاش برخی از گروه‌های اصلاح‌طلب تصریح کرد: هنوز زود است که در مورد آرایش گروه‌ها و جناح‌های مختلف سخن به میان آورد اما قطعاً با وحدت و همدلی اصول‌گرایان زمینه برای تقویت و حضور پررنگ مردم برای انتخابی شایسته فراهم شده و بار دیگر اصلاح‌طلبان تندرو از مواضع خود عقب‌نشینی می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:‌ هر چند عده‌ای تلاش می‌کنند تا با بازسازی چهره اصلاح‌طلبان و گروه‌های مختلف در قالب حامیان دولت در انتخابات پیش رو ظهور پیدا کنند اما همه مردم حقیقت افراطیان و برخی تجدید نظر طلبان را می‌دانند و به خوبی بر این مسئله واقف هستند که این گزینه‌ها هیچ جایگاهی در بین مردم ندارند.

حقیقت‌پور در مورد فشارهای برخی از این گروه‌ها به دولت روحانی برای تغییر برخی از وزرا همچون وزیر کشور افزود: این ترفند نیز قطعاً با ناکامی روبه‌رو می‌شود هر چند که ممکن است همه به عملکرد وزرا اشکال و ایرادی داشته باشند اما اینکه به دولت فشار بیاورند تا چهره‌های کاری را کنار گذاشته و چهره‌های افراطی بر سر کار بیایند، قابل قبول نیست.

تیم مذاکره‌کننده نباید از دایره اطاعت‌پذیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری خارج شوند

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به شرایط مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و ادامه داد: اگر توافق هسته‌ای به انجام برسد باید به تصویب مجلس رسیده و در این زمینه متن توافق در مجلس به تصویب نمایندگان برسد.

حقیقت‌پور در مورد برخی مباحث مطرح شده در مورد تلاش مجلس برای تغییر تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بیان کرد: هنوز در این زمینه به یک تصمیم‌گیری قطعی نرسیده‌ایم که البته برخی از صحبت‌ها و دیدگاه‌ها نیز در این زمینه مطرح است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: طرح‌های مختلفی در رابطه با توافق و مذاکرات هسته‌ای در مجلس مطرح است اما آنچه که در کمیسیون امنیت ملی در دستور کار قرار گرفته همان طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای کشور است و نمایندگان قطعاً می‌توانند نظرات خود را در این زمینه ارائه کنند.

حقیقت‌پور با یادآوری اینکه نباید آمریکا و غربی‌ها روی خواسته نامشروع خود اصرار کرده و تاکید کنند چرا که ملت ایران با یک اشاره مقام معظم رهبری همه گزینه‌های آمریکا را می‌توانند از روی میز نابود کنند، گفت: تیم مذاکره‌کننده ما باید در دایره عمل به منویات مقام معظم رهبری حرکت کرده و غیر از این به دنبال هیچ اندیشه‌ای نباشند.

سازمان‌های بین‌المللی بی‌خاصیت هستند

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس افزود: متأسفانه عربستان با حمایت آمریکا تمام قوانین بین‌المللی و سازمان مربوطه از جمله سازمان ملل و نهادهای دیگر را به سخره گرفته‌ که این نشان‌دهنده بی‌خاصیت بودن این‌گونه سازمان‌ها است.  

وی در واکنش به حمله جنگنده‌های سعودی به کشتی‌های بشر دوستانه یونیسف تصریح کرد: قطعاً این اقدامات اوج خباثت و تفکرات خصمانه مقامات آل سعود را نشان می‌دهد.

حقیقت‌پور بیان کرد: در چند سال اخیر شاهد شکست‌های پی‌ در‌ پی سیاست‌های رژیم آل سعود در منطقه به‌ ویژه در سوریه، عراق، لبنان و یمن بوده‌ایم و در شرایط کنونی این رژیم بر پوشاندن باخت سیاسی و نظامی خود، یمن را هدف قرار داده است.

وی اضافه کرد:‌ در شرایط کنونی عربستان به‌ علت شکست‌های منطقه، مرکز ثقل خود را از دست داده و بسیار سردرگم است که این مسائل موجب تصمیم‌گیری‌های اشتباه در عرصه منطقه‌ای شده است.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقض متعدد قوانین بین‌المللی از سوی عربستان سعودی ادامه داد: در چند ماه اخیر آل سعود در موارد بسیار به ویژه در حمله به کشور یمن قوانین بین‌المللی را نقض کرده و امروز نیز اخباری در حمله به کشتی‌های یونیسف به گوش می‌رسد.

 
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.