قدس آنلاین – زهره صداقت: کامپیوتر استیکی که شرکت اینتل ساخته است، یک رایانه ی خوب و کوچک است، اما این رایانه بدون نقص نیست.

چینی ها به اینتل نشان می دهند که چگونه یک کامپیوتر استیک باید ساخت

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، نقص آن سیستم خنک کننده آن است که صدای زیادی تولید می کند و حتی کارآیی زیادی هم ندارد و از شرکت اینتل ساخت این سیستم خنک کننده بعید بوده است.

با این حال شرکت Mele برای اولین بار یک دستگاه مجهز به پورت HDMI ساخته است که از نمونه ی اینتل بسیار بهبود یافته تر نیز می باشد.

Mele PCG-01 با استفاده از همان پردازنده ی اینتل Atom Z3735F به عنوان هسته ی اصلی پردازش، که کامپیوتر استیک شرکت اینتل از آن بهره برده است، استفاده می کند.

اما برای سیستم خنک کننده ی آن از یک سینک خنک کننده مسی – سیلیکونی با قدرت انتقال حرارت بالا به همراه فن کم صدایی استفاده کرده است.

همچنین نحوه ی عایق بندی و طراحی آن به گونه یی است که با حذف فن هم دستگاه PCG-01 می تواند در تمام 24 ساعت و 7 روز هفته بدون مشکل کار کند.

این دستگاه که دارای اینترنت بی سیم نیز هست و با یک آنتن خارجی برای دریافت بهتر سیگنال های wifi ارائه شده که به معنی ارتباط شبکه یی قوی تر و با سرعت بیش تری نیز برای این دستگاه می باشد.

قیمت این دستگاه هم قیمت نمونه ی اینتل آن می باشد و هم اکنون در سایت شرکت موجود است.اما در مورد سیستم عامل آن که ویندوز می باشد هنوز جای سوال است که آیا نسخه ی اصلی ویندوز 8 روی آن نصب است یا خیر، زیرا معمولا محصولات چینی نسخه های اصلی از سیستم عامل ها را ندارند.

 اما شرکت اعلام کرده که این دستگاه ها قابلیت به روز رسانی به سیستم عامل های ویندوز 8.1 و همچنین ویندوز 10 را دارا می باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.