قدس آنلاین - تبریز: وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اهمیت بیمه کارگران و اشاره به اینکه کارهایی نیز در این زمینه صورت گرفته، اذعان کرد: توسعه بیمه کارگران ساختمانی نیازمند تعامل و همکاری بیشتر با شهرداری ها است که متاسفانه تاکنون این امر صورت نگرفته است.

شهرداری ها در زمینه بیمه کارگران ساختمانی با دولت همکاری نمی کنند / اجازه نداده ایم وزارتخانه ما حیاط خلوت افراد سیاسی شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، علی ربعی در حاشیه سفر هیئت دولت به آذربایجان شرقی در نشست هم اندیشی با تشکل های کارگری استان در تبریز با بیان اهمیت این تشکل، گفت: استراتژی اصلی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گسترش این قبیل تشکل ها است.

برنامه ریزی های لازم برای توسعه مسکن اجتماعی و کارگری صورت گرفته است

وی با تاکید بر اینکه باید تفکر سالم بزرگترین دستاورد چنین تشکل ها است، تصریح کرد: ۴ تشکل تعاونی ها، کارگری، خیرین و کارفرمایان از پتانسیل های بالایی برخوردار هستند.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به مشکلات جامعه کارگری، بیان داشت: برنامه ریزی های لازم برای توسعه مسکن اجتماعی و کارگری صورت گرفته و کارهایی نیز انجام گرفته است.

وی با بیان اهمیت بیمه کارگران و اشاره به اینکه کارهایی نیز در این زمینه صورت گرفته، اذعان کرد: توسعه بیمه کارگران ساختمانی نیازمند تعامل و همکاری بیشتر با شهرداری ها است که متاسفانه تاکنون این امر صورت نگرفته است.

تامین مسکن خانوارهای دارای دو معلول

ربیعی در تشریح لزوم تعامل شهرداری ها با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در مورد بیمه کارگران ساختمانی، گفت: شهرداری ها در موضوع بیمه این کارگران باید در پرداخت عوارض های شهری با وزارتخانه تعامل داشته باشند که متاسفانه چنین حمایتی از سوی شهرداری ها دیده نشده است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تاکید کرد: برای تحقق این موضوع نیاز به حمایت و همدلی و همزبانی است.

توجه دولت به مشاغل کوچک و متوسط معطوف است

وی در ادامه به مشکلات خانواده های دارای فرزندان معلول پرداخته و تصریح کرد: عزم جدی داریم تا سال آینده مسکن خانواده های دارای ۲ معلول و بیشتر را تامین کنیم.

ربیعی همچنین با اشاره به مسائل اشتغال در کشور، خاطر نشان کرد: توجه دولت به مشاغل کوچک و متوسط معطوف است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان صدور تعداد زیادی دفترچه تامین اجتماعی، گفت: در زمینه بیمه تامین اجتماعی دیدگاه حمایتی و غیر سیاسی داریم.

وی افزود: تاکنون اجازه نداده ایم وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی حیاط خلوت افراد سیاسی شود و در یک سال گذشته به اندازه هشت سال در این وزارتخانه کار انجام گرفته است.

ربیعی در پایان با تاکید بر اهمیت مسکن و معیشت و همچنین بیمه کارگران، تصریح کرد: به کارگران اطمینان می دهیم که نسبت به حل مشکلات آنها اهتمام داریم.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.