وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بدنبال کاهش مشکلات حوزه تولید با تشکیل کارگروه تسهیل فعالیت های این حوزه در استان ها هستیم.

تشکیل کارگروه تسهیل تولید در استان ها/ایجاد شهرک مشترک با ترکیه

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا نعمت زاده چهارشنبه در حاشیه افتتاح برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی آذربایجان شرقی اظهار داشت: جلب سرمایه های خارجی، ایرانیان مقیم خارج و نیز حمایت از سرمایه گذاری کشورهای همسایه از مهمترین راهکارهای رونق فضای تولید و صنعت کشور است که برای تحقق آن تلاش می کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه روابط بین المللی کشور در حوزه های مختلف بویژه در بخش صنعت و تولید در چند سال اخیر افت محسوسی داشته است، تصریح کرد: خوشبختانه با تدابیر دولت یازدهم این وضعیت بهبود یافته و هم اکنون کشورهای بسیاری تقاضای همکاری و تعامل با صنایع کشور را دارند که امیدواریم با برچیده شدن تحریم ها پس از حصول توافق نهایی هسته ای، مشکلات این حوزه نیز حل شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم در ادامه افزود: در داخل مانعی برای گسترش روابط با کشورهایی چون ترکیه که در زمان تحریم کشور اعتنایی به آن نداشته و روابط حسنه ای با جمهوری اسلامی ایران برقرار کرد و سرمایه گذاری های مهمی در صنعت ایران و بخصوص در آذربایجان شرقی انجام داد، وجود ندارد.

وی از بررسی طرح ایجاد شهرک مشترک صنعتی ایران و ترکیه خبر داد و اظهار داشت: اقدامات و مقدمات لازم در این خصوص فراهم شده و نقاطی چون شهرک بعثت در آذربایجان شرقی و نیز مکان هایی دیگر در آذربایجان غربی برای این مهم پیشنهاد شده اند که در حال بررسی آنها هستیم.

نعمت زاده با اشاره به مشکلات بوجود آمده برای صنایع کشور در چند سال گذشته تصریح کرد: با وجود رشد منفی این بخش در دو سال گذشته، با سیاست های دولت تدبیر و امید این روند حالت عکس بخود گرفته و شاهد رونق صنایع هستیم که در این بین با توجه به مشکلات صنایع متوسط در حوزه منابع مالی و بازار، تشکیل کارگروه تسهیل تولید استان ها زیر نظر استانداران و به دبیری روسای سازمان های صنعت و معدن در هیات دولت تصویب و به استان ها ابلاغ شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.