دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم گفت: همانطور که با فعالیت رسانه‌ها فسادهای اقتصادی زیادی طی سال‌های گذشته پیگیری شد، می‌توان امید داشت که در آینده نیز در مبارزه با پول‌های کثیف، رسانه‌ها نقش‌های مهمتری بر عهده داشته باشد.

رسانه‌ها نقش مهمی در مبارزه با پول‌های کثیف ایفا می‌کنند

علیرضا محسنی در گفت‌وگو باایسنا،اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی که تحریم‌ها و کسری بودجه برای دولت ایجاد کرده یکی از راه های تحصیل درآمد برای دولت و از طرفی جلوگیری از هدررفت منابع مالی مبارزه با فساد اقتصادی است. دولت تدبیر و امید به صورت بسیار جدی عزم خود را جزم کرده تا با فساد اقتصادی مبازه کند و ریشه‌ها و حامیان سیاسی مفاسد اقتصادی را از بین ببرد.

وی ادامه داد: این دولت قصد دارد با ایستادن جلوی بسترسازان فساد سیاسی تا حد امکان جلوی مفاسد اقتصادی را بگیرد. یکی از راه‌هایی که برای این مبارزه باید در پیش گرفت جلوگیری از ورود افراد فاسد به بستر انتخاباتی است و طبیعتاً یکی از روش‌های بسیار تأثیرگذار در آینده کشور خواهد بود.

این فعال دانشجویی با بیان این‌که مبارزه با پول‌های کثیف همیشه دغدغه مسئولان نظام بوده است، گفت: این دغدغه‌مندی اصولاً در حکومت‌هایی که شرایط خاصی دارند وجود دارد. به طور مثال کشوری که گردش آزاد اطلاعات و یا شفافیت در بستر انتقال قدرت و ثروت ندارد همیشه با مقوله ورود پول‌های کثیف روبرو است.

وی افزود: اگر حکومتی بر مبنای گردش آزاد اطلاعات شکل گرفته باشد هیچ فسادی مثل ورود پول‌های کثیف به قدرت از چشم مردم دور نمی‌ماند. پس فسادها هم کمتر می‌شود چرا که فاسدین می‌دانند توسط چشم بینای جامعه، یعنی رسانه‌ها رصد می‌شوند.

محسنی همچنین گفت:‌ حالا همه می‌دانند که رسانه‌ها نقش مهمی در طرح و مبارزه با پول‌های کثیف دارند. بر طبق اخبار آنها مردم قضاوت می‌کنند و نمایندگان، احزاب و دولت‌ها نیز بر طبق همین قضاوت‌ها عملکرد خود را تدوین می‌کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.