وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور روز پنج شنبه در خصوص تازه ترین تحولات یمن و سوریه و همین طور اوکراین با جان کری همتای آمریکایی خود مذاکره کرده است.

رایزنی لاوروف و کری در خصوص تحولات سوریه و یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، رایزنی لاوروف و کری در خصوص تحولات سوریه و یمن و بررسی اوضاع اوکراین تازه ترین تماس ها بین مقام های ارشد روسیه و آمریکا به شمار می رود، آن هم در شرایطی که روابط دو کشور به پایین ترین سطح پس از پایان جنگ سرد تنزل یافته است.

وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای افزود: شرایط سوریه و یمن از جمله تلاش های جامعه بین المللی برای تسهیل روند صلح در هر دو کشور، مهمترین موضوع گفتگوهای جان کری و سرگئی لاوروف بوده است.

روسیه از حامیان اصلی دولت بشار اسد در سوریه به شمار می رود و آمریکا نیز از شبه نظامیان مخالف دولت سوریه حمایت می کند. اختلافات بر سر آینده بشار اسد در نظام سیاسی سوریه مانعی جدی برای حل و فصل درگیری های داخلی در این کشور به شمار می رود. تحولات سوریه در شرایطی است که مخالفان و شبه نظامیان شورشی به پیروزی هایی دست یافته اند و داعش نیز بخش های وسیعی از این کشور را اشغال کرده است.

در سفر اخیر جان کری به شهر سوچی روسیه نیز مساله سوریه یکی از مهمترین موضوعاتی بود که در دیدار با ولادیمیر پوتین به آن پرداخته شده است.

دانیل روبین اشتاین فرستاده ویژه آمریکا به سوریه نیز روز دوشنبه برای گفتگو با میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین در خاورمیانه، به مسکو سفر کرده بود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.