۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
کد خبر: 285346

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر اسکورت کشتی نجات توسط ناوگروه های نیروی دریایی گفت: هر کشتی که از خلیج عدن و باب المندب عبور کند مورد حمایت و اسکورت کشتی‌های نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است.

کشتی نجات به مقصد رسید
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ امیردریادار حبیب الله سیاری در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایسنا مبنی بر اینکه کشتی نجات حامل کمک های انسان دوستانه ایران به مردم یمن با اسکورت نیروی دریایی ارتش به مقصد رسیده است؟ تصریح کرد: ناوگروه های ما در حال حاضر در خلیج عدن و باب المندب مشغول برقراری امنیت برای همه کشتی هایی هستند که از این مسیر عبور می‌کنند.

 

وی ادامه داد: این منطقه از گلوگاه های اصلی برای ایران است که عبور و مرور کشتی ها از آن صورت می گیرد و کشتی نجات هم یکی از کشتی هایی بود که از آن منطقه در آن مسیر عبور می کرد و قطعا تحت حمایت و اسکورت نیروی دریایی در مقابل دزدان دریایی حرکت کرده و به مقصد رسیده است.

 

سیاری گفت: این کشتی اسکورت ویژه ای نداشته است وما همه کشتی هایی که در این مسیر عبور می‌کنند را مورد حمایت قرار می دهیم.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر که از وی پرسید تلخ ترین و شیرین ترین خاطره شما از نبرد در خرمشهر چیست؟ گفت:‌تلخ ترین آن صبح چهار آبان ساعت چهار هنگام خروج از خرمشهر و عبور از کارون و حضور در پایگاه دریایی خرمشهر بود و شیرین ترین آن عبور از همان منطقه برای ورود به خرمشهر در سوم خرداد 61 ، هنگام آزادسازی خرمشهر بود. به گزارش ایسنا، مراسم تجلیل از حماسه سازان مقاومت 34 روزه خرمشهرهمزمان با ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل عباس (ع) و روز جانباز و در سالروز آزادسازی خرمشهر در ستاد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور پیشکسوتان ، فرماندهان‌، ‌رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و خانواده شهدا و جانبازان نیروی دریایی و نیز تکاوران پیشکسوت برگزار شد.

 

در این مراسم ضمن تجلیل از تعدادی از خانواده های شهدای نیروی دریایی از تکاوران و فرماندهان پیشکسوت این عرصه با حضور امیر دریابان سیاری تجلیل شد. در این مراسم که در فضایی بسیار صمیمی برگزار شد، خاطرات هشت سال دفاع مقدس به ویژه مقاومت چهار روزه نیروی دریایی ارتش و تکاوران آن مرور شد.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش در سخنانی در این مراسم اظهار کرد: نتیجه مقاومت 34 روزه نیروی دریایی، شکست تفکر و راهبرد دشمن بود.

 

وی ادامه داد: نیروی دریایی باعث شد حصرآبادان کامل نشود و این واقعیتی نانوشته در تاریخ جنگ است. تنها راه ورود به آبادان راه دریا بود و نیروی دریایی بود که اجازه ورود به دشمنان به خاک کشور را نداد.

 

سیاری تاکید کرد: در‌ آزاد سازی آبادان و خرمشهر نیروی دریایی نقش فعال داشت. اما اگر خواست خدا نبود خرمشهر آزاد نمی شد. ما توانستیم این شهر را ظرف 26 روز آزاد کنیم و پس از آزادی 20 هزار نیروی عراقی به اسارت گرفته شد و کسی فکر نمی‌کرد با استحکاماتی که صدام در خرمشهر در مدت کوتاهی ایجاد کرده بود بتوانیم این شهر را پس بگیریم. آنچه که در روند آزادسازی خرمشهر رخ داد در تاریخ جنگ های دنیا بی سابقه است.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش با گرامیداشت یادو خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی گفت: امروز امنیتی در کشور برقرار است و استقلال کشورمان وقدرت منطقه ای بودن مدیون خون شهدا و افتخاری برای شما است که با هیچ چیز قابل معامله نیست. همه شما به خاطر دارید که وقتی دشمن وارد جنگ با ایران شد در روستاهای مرزی چه فجایعی به بار آورد و اگر شما نبودید چه بر سر کشور می آمد و مطمئن هستم همین امروز همین شما به عنوان پیشکسوتان جنگ و نیروی دریایی آمادگی دارید تا در برابر هر تهدیدی بایستید.

 

در پایان این مراسم از تعدادی از فرماندهان پیشکسوت،‌خانواده شهدا و جانبازان نیروی دریایی ارتش تجلیل و قدردانی شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.