جانشین پلیس فتا خراسان رضوی گفت: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تنها راهکار کاهش جرایم فضای مجازی است.

راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تنها راهکار کاهش جرایم فضای مجازی است

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ علی قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: سال گذشته مشهد پس از تهران به عنوان دومین شهر پر مخاطره در فضای سایبری شناخته شده است.

وی با بیان اینکه استقبال و رشد در این حوزه بسیار فراوان است گفت: طبیعی است که به سبب تسهیل ورود و پیدا کردن طعمه در این فضا میزان استقبال‌ها از این شبکه ناامن مجازی زیاد شده است.

جانشین پلیس فتا خراسان رضوی دسترسی آسان را یکی از مهم ترین عوامل رشد تخلفات در فضای مجازی عنوان کرد و افزود: با توجه به رشد کاربران، دسترسی آسان و تسهیل فعالیت‌ها ما شاهد رشد روزافزون تهدیدات در فضای سایبری هستیم.

قنبری تاکید داشت: با توجه به تمامی این مخاطرات و تهدیدات باز هم پلیس فتا برنامه ریزی دقیقی را برای برخورد با متخلفان فضای مجازی در دست دارد که این سبب برخورد سریع و قاطع با مجرمان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دغدغه پلیس فتا برقراری امنیت در این فضا است گفت: این فضای ملتهب دنیای مجازی نیاز به یک تغییر اساسی دارد و لازم است تا شبکه ملی اطلاعات را که از سرعت بالاتر و امنیت بیشتری برخوردار است را هرچه سریع تر راه اندازی کنیم.

جانشین پلیس فتا خراسان رضوی افزود: با توجه به امنیت بسیار بالای شبکه ملی اطلاعات و سرعت چندین برابری آن می‌توان به فعالیت‌های کسب و کار در این حوزه رونق بیشتری بخشید.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.