قدس آنلاین - طیرانی : بر اساس آمارارایه شده از سوی کمیسیون ماده 100شهرداری متوسط آرای کمیسیون مذکور سالانه دو ونیم برابر پروانه های ساخت وساز است که این نشان می دهد مشهد در بحث تخلفات ساختمانی دارای بیشترین آمار است .

تخلفات ساختمانی مشهد دو برابر پروانه های ساخت است

به گزارش قدس آنلاین ،معاون آموزشی وپژوهشی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: براساس آمار ارایه شده از سوی اداره کار استان طی سال 92 به دلیل رعایت نشدن نکات ایمنی در ساخت وسازها هر سه ونیم روز، یک حادثه ناشی از گود برداری در مشهد اتفاق افتاده است.

مهندس مهدی وکیلی با تاکید بر اهمیت اجرای طرح ارجاع نظارت بر کار هدف از اجرای  این طرح را افزایش نظارت وکنترل کیفیت خدمات فنی ومهندسی عنوان کرد و افزود: تا قبل از اجرای طرح مذکور به دلیل وجود واسطه ها ودلالان و جذب بخش عمده ای از حق الزحمه مهندسان  توسط این افراد فاقد صلاحیت،در برخی مواقع شاهد ارایه نشدن خدمات کامل مهندسی از سوی مهندسان ناظر بوده ایم ،اما اکنون با واقعی شدن تعرفه ها وحذف واسطه ها ودلالان  از بخش نظارت ،شاهد ارتقاء چشمگیر خدمات مهندسی خواهیم  بود.  

وی با تاکید بر اینکه مهندسان ناظر باید بر سر پروژه‌ها حضور داشته باشند تا تخلفی صورت نگیرد، یادآور شد: مهندسان باید گزارش های خود را به صورت مستمر ارایه دهند تا از این طریق ساختمانها طبق ضوابط اصول فنی وشهر سازی احداث گردد.

 به گفته این مسوول یکی از ضعف‌هایی که تاکنون وجود داشته این بوده که مهندسان ناظر گزارش مرحله‌ای ارایه نمی دادند اما با اجرای این طرح این ضعف از بین رفته و تعرفه‌های پرداخت به صورت تدریجی و با توجه به پیشرفت کار ارایه خواهد شد .

معاون آموزشی وپژوهشی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با بیان اینکه هرچه این نظام بهتر بتواند فعالیت کند شهر به سمت پیشرفت و توسعه پیش می‌رود، گفت: با اجرای این طرح عملکرد مهندسان ناظر شفاف‌سازی می‌شود که این امر در افزایش سطح کیفی ساخت‌ و سازها بسیار تاثیر گذار است.

مهندس وکیلی در ادامه از وجود  دو هزار و500 فقره شکایتی که طی سال های گذشته در شورای انتظامی به ثبت رسیده است خبر داد وافزود: بیشترین حجم شکایت از مهندسان ناظر بوده است که از این تعداد 750 فقره آن از سوی شهرداریهای مناطق مشهد به استناد تبصره 7 ماده 100 قانون شهرداری صورت گرفته واین موضوع خود اهمیت ارایه گزارشهای به  موقع از سوی مهندسان ناظر را نشان می دهد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.