قدس آنلاین- تبریز: معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور گفت: تدبیر دولت بر این است که انضباط مالی و اداری در حوزه شهری و روستایی پیاده شود.

تدبیر دولت بر انضباط مالی و اداری حوزه شهر و روستاهاست

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محسن کوشش تبار در جلسه هم اندیشی با دهیاران شهرستان تبریز با بیان اینکه اقدامات دولت تدبیر و امید تا کنون با امید رو به جلو همراه است، افزود: ایجاد امید در استان ها باید توسط استانداران و در روستاها توسط دهیاران انجام گیرد.

وی دهیاری ها را نمونه اعلای مردم سالاری در جامعه خواند و گفت: تجربه نشان داد که دهیاران در هنگام بروز حوادث و وقایع غیرمترقبه عملکرد مطلوبی داشتند.

کوشش تبار با اشاره به دو برابر شدن تعداد دهیاری ها در مدت 10 سال گذشته اظهار کرد: دهیاران در تامین آسایش و آرامش روستاها وظایف خود را به خوبی انجام داده اند.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور با بیان دغدغه دهیاری ها در روند همکاری و فعالیت در روستاها گفت: پشتیبانی قانونی دهیاری ها در لایحه قانون جامع دهیاری ها آمده که این لایحه نیازمند حمایت و تصویب نمایندگان در مجلس شورای اسلامی است.

وی تعداد ماشین آلات دهیاری های استان آذربایجان شرقی را 706 دستگاه اعلام کرد و افزود: دولت سال گذشته 126 دستگاه ماشین آلات لازم در این استان توزیع کرده که امسال نیز این رقم افزایش می یابد.

کوشش تبار تلاش دولت را توزیع ماشین آلات در مناطق روستایی کمتر توسعه یافته ذکر کرد و گفت: نحوه نگهداری و استفاده صحیح از ماشین آلات دغدغه دولت هست که دهیاران باید به این امر دقت ویژه ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه حق مسلم هر روستایی است که هر آنچه پایتخت نشین دارد برخوردار باشد، خاطر نشان کرد: دهیاران باید نظام مالی و گردش مالی تعریف شده داشته و در چارچوب قانون حرکت کنند.

58 دهیاری با جمعیت 120 هزار نفری در تبریز فعالیت می کنند.

استان آذربایجان شرقی حدود سه میلیون و 700هزار نفر جمعیت دارد که نزدیک به یک میلیون و 700هزار نفر آن در مرکز استان سکونت دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.