عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از چمران درخواست کرد تا از وزیر علوم برای توضیح وضعیت اراضی آزاد شده اطراف دانشگاه تهران به شورا دعوت شود.


دعوت وزیر علوم به شورای شهر و التماس دعای رییس دانشگاه تهران

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسماعیل دوستی در تذکر پیش از دستور خود با انتقاد از گلایه قناعتی گفت که اصلاح طلب و اصولگرا قناعتی را دوست دارند.

وی با اشاره به وضعیت مبهم زمین‌های اطراف دانشگاه تهران گفت: پیشنهاد می‌شود دکتر فرهادی وزیر علوم برای ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه‌های تهران و به خصوص سرنوشت زمین‌های اطراف دانشگاه تهران به صحن علنی شورا دعوت شود.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با طرح این سوال که بعد از 20 سال چه اقدام موثری برای بهبود وضعیت زمین‌های اطراف دانشگاه تهران انجام شده است، گفت: زمین‌های اطراف دانشگاه تهران وضعیت نامطلوبی دارند و باید برای این اراضی آزادشده چاره‌ای اندیشیده شود.

دوستی با بیان اینکه چندی پیش طرحی به امضای 21 عضو شورا تقدیم هیات رییسه شده اما هنوز برای بررسی، این طرح به صحن علنی آورده نشده است، گفت: براساس این طرح درخواست شده است که در لاین غربی پیاده‌روی خیابان ولیصعر از پارک وی به ونک تعریضی به منظور ایجاد پیاده‌راه صورت گیرد و از آنجایی که اراضی این منطقه عمدتا دولتی هستند، باید این مساله مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، چمران در واکنش به سخنان دوستی عنوان داشت که این طرح برای بررسی در کمیسیون معماری و شهرسازی قرار دارد.

وی همچنین از دیدار 10 روز قبلش با رییس دانشگاه تهران خبر داد و گفت: رییس دانشگاه تهران از شورا و شهرداری برای حل مشکل زمین‌های اطراف دانشگاه التماس دعا داشت!

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه دانشگاه تهران برای خریداری اراضی اطراف، وام خارجی دریافت کرده و حالا پول آنها تمام شده است و اتفاق کنونی رخ داده گفت: روزی که می‌خواستند زمین‌های اطراف دانشگاه تهران را آزاد کنند من به آنها گفتم این روش که گزینشی زمین ها را بخرند درست نیست و مشکل ایجاد می‌کند و حالا شاهد هستیم که این مساله مشکل ایجاد کرده است.

چمران گفت: دانشگاه امیرکبیر و تهران طرح‌هایی را بهسازی محیط پیرامونی دانشگاه تهران دارند که در کمیسیون ماده 5 نیز به تصویب رسیده است اما پولی برای اجرای آن ندارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.