۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 285785

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: سهمیه ای برای عرضه بنزین آزاد وجود ندارد و مالکان خودرو می توانند بدون محدودیت اقدام به سوختگیری کنند.

بنزین آزاد، سهمیه بندی نمی شود
داوود عربعلی در گفت وگو با ایرنا، اظهار داشت: از ساعت 24 امشب همه باقی مانده سهمیه سوخت 700 تومانی که مربوط به خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها است، در کارت های سوخت باقی مانده و سهمیه تاکسی ها، حمل و نقل عمومی، دولتی و نظامی نیز حذف خواهد شد.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه کارت های سوخت حذف نمی شوند، افزود: با توجه به تفاوت قیمت بنزین توزیعی در کشور با قیمت بنزین در کشورهای همسایه، امکان دارد برخی افراد اقدام به قاچاق سوخت کنند، بنابراین کارت های سوخت به عنوان یک منبع جمع آوری اطلاعات و یک ابزار کنترلی باقی می مانند.

وی با بیان اینکه نرخ بنزین در برخی از کشورهای همسایه 1600 تومان است، خاطرنشان کرد: در صورتی که فردی به صورت غیرمتعارف سوختگیری کند، از طریق کارت قابل پیگیری است.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، اظهار داشت: متاسفانه شایعه ای مبنی بر احتمال باطل شدن سهمیه های 700 تومانی خودروهای شخصی منتشر شده که باعث نگرانی مالکان خودرو شده اما باید اعلام شود که باقیمانده سهمیه 700 تومانی تا پایان شهریور ماه قابل استفاده است.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام کرده است، از روز سه شنبه (٥ خردادماه امسال) هر لیتر بنزین معمولی با نرخ ١٠٠٠ تومان و هر لیتر بنزین سوپر نیز با نرخ ١٢٠٠ تومان عرضه خواهد شد. همچنین، از تاریخ اعلام شده نفت گاز در جایگاههای سوخت کشور با نرخ ٣٠٠ تومان عرضه می شود.

نفت سفید نیز با نرخ هر لیتر ١٥٠ تومان و گاز مایع هر کیلو ٢٣٠ تومان عرضه خواهد شد.

براساس این گزارش، آن دسته از افراد که در کارت سوخت خود بنزین ٧٠٠ تومانی دارند فقط تا پایان شهریور ماه فرصت دارند آن را استفاده کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.