عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با تاکید بر تورم‌زا بودن اقدام اخیر دولت در حذف سهمیه سوخت،گفت:دولت با این اقدام تمام تلاش‌های خود برای کاهش نرخ تورم را بی اثر کرد.

حذف سهمیه سوخت نرخ تورم جهش صعودی را در پی خواهد داشت

به گزارش قدس آنلاین محمدرضا پورابراهیمی درگفت وگو باخانه ملت،با تاکید بر تورم زا بودن اقدام اخیر دولت در حذف سهمیه سوخت، گفت:حذف بنزین سهمیه ای و تک‌نرخی شدن سوخت به طورحتم آثار تورمی بسیاری بر کشور خواهد داشت.

نماینده مردم کرمان و راور درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه حذف بنزین سهمیه ای به شوک قیمتی در کشور منجر می شود، افزود: دولت در حذف بنزین سهمیه ای با روشی ناصحیح و در زمانی نامناسب اقدام کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه دولت باید ابتدا یا پایان سال جاری نسبت به حذف سهمیه سوخت خودروها به علت آوار نشدن بار گرانی مضاعف بر دوش مردم اقدام می کرد، تصریح کرد: درحال حاضر با این اقدام دولت باید منتظر شوک دوباره قیمتی در بازار و گران شدن کالاهای اساسی مردم باشیم.

وی ادامه داد: ما به هیچ وجه موافق حذف سهمیه سوخت درحال حاضرنیستیم و از طرفی دولت با این اقدام زحمات خود در راستای کاهش نرخ تورم را نیز بی اثر کرد؛چراکه دوباره نرخ تورم جهش صعودی خواهد داشت.

دولت به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور در حذف سهیمه بنزین توجه نکرد

پورابراهیمی با بیان اینکه دولت باید حذف سهمیه سوخت خودروها را با راهکار و روشی منسجم و با درنظر گرفتن شرایط اقتصادی و سیاسی کشور در دستورکار خود قرارمی داد، تصریح کرد: درحال حاضر در خصوص نحوه حذف سهیمه سوخت و همچنین زمان اجرای آن انتقادات بسیاری به دولت وارد است.

وی با یادآوری رشد سطح قیمت ها درابتدای سال جاری درنتیجه افزایش حقوق و دستمزدها،گفت:زمانی که در ابتدای سال جاری رشد قیمت ها را داشته ایم؛ نمی توان افزایش دوباره نرخ ها را پذیرفت.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:مجلس مخالف هرنوع افزایش قیمت و شوک تورمی درکشور بوده از این رو از دولت می خواهیم در اجرای برنامه‌های خود به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور توجه بیشتری داشته باشد./

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.