به دنبال بازگشایی موقت گذرگاه رفح، یکی از رهبران جنبش حماس از دولت مصر خواست که این گذرگاه برای همیشه بازگشایی شود.

هنیه خواهان بازگشایی دائم گذرگاه رفح

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، مصر روز سه‌شنبه از بازگشایی موقت گذرگاه رفح خبر داد. اسماعیل هنیه، نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که بازگشایی گذرگاه رفح گامی مثبت است اما کافی نیست.

 

وی ادامه داد:‌ گذرگاه رفح باید به طور دائمی و کامل و از هر دو جهت بازگشایی شود تا از رنج‌هایی که مردم غزه به خاطر محاصره ناعادلانه طی سال‌های گذشته متحمل می‌شوند، کاهش یابد.

 

هنیه افزود: این پیام را به دولت مصر ابلاغ می‌کنم زیرا گذرگاه رفح تنها راه ارتباط مردم غزه با جهان بیرون است.

 

نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ضمن اشاره به این که مردم غزه هیچ باکی از تهدیدات دشمن ندارند، تاکید کرد که گروه‌های مقاومت و نیروهای امنیتی فلسطینی در غزه اوضاع را کاملا تحت کنترل دارند.

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هنیه در جریان استقبال از موسی ابومرزوق و عماد علمی، دو عضو دفتر سیاسی حماس در گذرگاه رفح، ضمن تاکید بر حفظ امنیت مصر، اتهامات وارد شده علیه حماس مبنی بر دخالت در امور داخلی قاهره و حمله به اراضی آن را به شدت رد کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: مسأله گذرگاه رفح به هیچ وجه مسأله ای امنیتی نیست. هرچند امنیت در رأس تمامی مسائل قرار دارد، اما از نظر فلسطینیان و مردم غزه بازگشایی گذرگاه رفح مساله ای کاملا سیاسی و انسانی است.

 

نائب رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: امنیت مصر با امنیت مردم غزه در ارتباط است و ما هرگز خدشه ای به امنیت این کشور وارد نکرده ایم و این امری کاملا واضح و آشکار است.

 

از سوی دیگر، هنیه بار دیگر شایعات مبنی بر تصمیم حماس برای تشکیل دولتی مستقل در نوار غزه را رد کرد و گفت که هدف از چنین شایعه پراکنی‌هایی، مخدوش کردن وجهه مقاومت و جوسازی علیه آن است.

 

هنیه تصریح کرد که غزه بخشی از سرزمین فلسطین است که برای آزادی قدس و مسجدالاقصی تلاش می‌کند.

 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.